Els telèfons de l'Esperança que funcionen a Espanya gestionats per diferents entitats han incrementat durant l'estat d'alarma un 30% les trucades ateses, sobretot de persones que pateixen trastorns d'ansietat, depressió i solitud, agreujats pel confinament.
"Quan hi ha esperança, tots els problemes són relatius", diu a la seva pàgina web la principal entitat espanyola del sector, que opera des de Sevilla a 29 províncies i que atén urgències si es marca el 717 003 717.
Des del 13 de març, dia en què es va anunciar que s'aplicaria l'estat d'alarma, fins aquest dilluns 4 de maig aquesta organització ha atès 22.782 trucades, 422 al dia, un 16% de les mateixes específicament sobre temàtiques relacionades amb el coronavirus.
A Barcelona, el telèfon de l'Esperança gestionat per una altra organització (681 10 10 80) ha registrat un increment similar a l'abans esmentat, del voltant del 25%; ha sonat més de 4.000 vegades i s'ha habilitat una tercera línia, que se suma a les dues que ja funcionen normalment.
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de maig de 2020 a les 12:13
Notícies recomenades
-
Comarca El Pi d'en Xandri de Sant Cugat perd una de les branques
-
Comarca Detingut un multireincident per diversos robatoris i danys a vehicles a Sant Cugat
-
Comarca Reivindicant el paper de l’Escola Catalana de Tapís de Sant Cugat durant el franquisme
-
Comarca Un detingut a Matadepera per atemptar contra la salut pública
-
Comarca Mor l'exalcalde de Sant Llorenç Savall, Ricard Torralba
-
Comarca Celebració de la festa de Sant Llorenç a la Mola