La corba de contagis de la Covid-19 segueix a la baixa a Catalunya, on el risc de rebrot (EPG), l'índex que mesura el potencial de creixement, se situa en els 170,97 punts -ahir era de 174,96 punts-, si bé en les últimes 24 hores se n'han notificat 1.193 més i han mort vuit persones.
Les dades publicades en obert pel departament de Salut també indiquen que han baixat les persones hospitalitzades -ara 719, sis menys que en la vigília- i els ingressos a l'UCI -131 persones en aquest moment, una menys que ahir-.
La velocitat de reproducció de la malaltia (Rt) també ha baixat lleument, fins a situar-se al 0,94, el que significa que, de mitjana, cada infectat contagia a menys d'una persona.
Tot i que l'EPG segueix baixant -avui és de 174,96, similar al de fa tres setmanes-, encara es considera alt, ja ho és a partir dels 100 punts.
Així, els contagis acumulats des de l'inici de la pandèmia, segons les dades de la conselleria, són ja 140.560, dels quals 117.546 s'han detectat mitjançant proves PCR.
Les defuncions causades per aquest virus a Catalunya ascendeixen fins a les 13.103: 7.934 han mort en hospitals o centres sociosanitaris, 4.172 en residències, 831 en domicilis i 166 morts no han estat encara classificades.
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de setembre de 2020 a les 12:04
Notícies recomenades
-
Comarca Èxit del projecte per lluitar contra la bretxa generacional a Viladecavalls
-
Comarca Injecció econòmica per reforçar el túnel ferroviari de Rubí
-
Comarca Alberto García-Alix i Vanessa Winship, al Festival La Nuu 2025
-
Comarca Torna la competició entre Ullas i Trells
-
Comarca Absolen les set encausades pel tall de les vies d'FGC a Sant Cugat
-
Comarca L'Once reparteix gairebé un milió i mig d'euros a Rubí