Els Gegants de Rubí visiten Montcada i Reixac
Dissabte va tenir lloc la 25ena trobada de Gegants del Vallès Occidental i Oriental, amb unes 30 colles
- Els Gegants de Rubí visiten Montcada i Reixac
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de novembre de 2021 a
les 14:34
Actualitzat el
14 de novembre de 2021 a les
22:05
[Marc Albert López i Extremera]
Montcada i Reixac ha acollit aquest dissabte 13 de novembre la celebració de la 25a Trobada de Gegants del Vallès (Occidental i Oriental) en una jornada festiva, que ha aplegat al voltant de 30 colles i més d'un centenar de figures arribades d'ambdues comarques vallesanes:
les colles de Barberà del Vallès, La Garriga, Castellar del Vallès, La Llagosta, Sant Cugat del vallès, Ripollet, Parets del Vallès, Sant Feliu de Codines, Lliçà d’Amunt, Lliça de Vall, Rubí-Ciutat, Rubí-Club Amics dels gegants, Sant Llorenç Savall, Sabadell-Concòrdia, Sabadell-Ciutat o Sant Pere de Vilamajor (organitzadora de la XXIV trobada de gegants del Vallès i on la seva Geganta ha sigut Pubilla Geganta 2019) i la Colla gegantera convidada especial: en treball i la Cultura (Gegants de l’ACGC, Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya), convidats especials de la festa gegantera.
El recinte firal de les antigues pistes d'atletisme de Montcada i Reixac ha esdevingut el punt neuràlgic de la Festa gegantera, on a partir de les 16 hores s'ha fet la Plantada i exposició de gegants i gegantes i la mostra de balls de lluïment participants d’aquesta gran festa gegantera del Vallès en la seva edició num. 25. El 2020 no es va celebrar la Trobada Comarcal, degut a les restriccions sanitàries derivades del COVID-19.
Al voltant de les 18 hores, les diferents Colles Geganteres i les figures participants han participat en la Passejada de Gegants pels carrers del centre de la ciutat vallesana per retornar a les antigues pistes d'atletisme, a on a partir de les 19.30 hores ha acollit la cerimònia de Proclamació de la geganta Elisenda de Montcada com a nova “Pubilla del Vallès” , amb la col·locació de la banda i l'execució del "Ball a Vallès", la dansa comarcal.
Durant uns mesos, els gegants locals de Montcada es convertiran en representants de totes les colles geganteres del Vallès, fins a la celebració de la XXVI Trobada Comarcal a Montornès durant el 2022.
Notícies recomenades
-
Comarca
Prova pilot a Sant Cugat per controlar els patinets
-
Comarca
Intervenen 554 plantes de marihuana en un cultiu d’interior d’un habitatge de Sant Llorenç Savall
-
Comarca
Distingeixen la feina de tres bombers voluntaris de Viladecavalls
-
Comarca
Nous pisos públics a Ullastrell i Vacarisses
-
Comarca
Prova pilot per millorar la recollida de material tèxtil a Rubí
-
Comarca
L'Ajuntament de Rubí portarà el de Sant Cugat als tribunals per la reparació del pont de l’avinguda de Gaudí