Multa de 630.000 euros per abocaments incontrolats
Comarca
L’Ajuntament de Rubí ha dictat la resolució per la infracció greu comesa a la finca coneguda com “La Nueve”
- Multa de 630.000 euros per abocaments incontrolats
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de maig de 2022 a
les 07:06
Actualitzat el
09 de maig de 2022 a les
18:00
L’Ajuntament de Rubí ha dictat una resolució sancionadora per valor de 630.000 euros en total –la sanció més gran que ha imposat mai el Consistori– contra les empreses T.C. Inmuebles y Servicios, SL, Diseños y Viviendas Rubí, SL, Bigues Natura Transports, SL i Movimientos Tres Torres, S.L i contra dues persones físiques per la infracció greu comesa de forma continuada entre el 28 de maig de 2019 i el 22 d’abril de 2021 a la finca del paratge de Can Carreras coneguda com “La Nueve”.
Segons han informat fonts municipals, la infracció ha consistit en l’abocament incontrolat de residus de qualsevol naturalesa tipificada en l’article 75.h del Decret Legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora dels residus.
En el cas de les dues primeres firmes i de les dues persones físiques, el Consistori els ha imposat una multa de 150.000 euros a cadascuna, mentre que a les altres dues companyies, la quantia ascendeix a 15.000 euros en cada cas.
Paral·lelament, es requereix a Diseños y Viviendas Rubí, SL perquè, dins el termini màxim de tres mesos comptats des de la notificació de la resolució, presenti una anàlisi o avaluació del risc (AQR) d’acord amb l’informe emès per l’Agència de Residus de Catalunya el febrer d’enguany.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
Rubí recupera tres pous per fer front a la sequera
-
Comarca
L’escola La Mirada ja té cuina nova
-
Comarca
Haver de canviar el bus pel cotxe per anar a l’escola
-
Comarca
Retiren amiant al cim de la Mola
-
Comarca
Jaume Puig no es presentarà a les eleccions municipals: "Per salut meva i salut democràtica del poble era el moment de fer un punt i a part"
-
Comarca
FGC reforça els trens de la línia del Vallès per la Mercè