La UAB suspèn de sou i feina catorze mesos un professor per abús d'autoritat
Comarca
Una alumna de doctorat l'ha denunciat per assetjament sexual i set més per assetjament laboral
- La UAB suspèn de sou i feina catorze mesos un professor per abús d'autoritat
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de març de 2023 a
les 20:36
Actualitzat el
17 de març de 2023 a les
17:22
La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha suspès de sou i feina durant catorze mesos un professor de filologia hispànica de la Facultat de Filosofia i Lletres per "fer prevaldre la seva condició d'empleat públic per obtenir un benefici indegut i per abús d'autoritat en l'exercici d'un càrrec", segons ha informat la institució a la comunitat docent a través d'un comunicat. TV3 i el diari 'Ara' asseguren que una alumna de doctorat ha denunciat el professor per assetjament sexual, i que set més ho han fet per assetjament laboral i per abús sexual. La UAB no ha confirmat aquest extrem.
L'expedient disciplinari obert al professor es va resoldre el 17 de febrer, i el procediment estableix un termini de 30 dies per presentar al·legacions. Un cop superat aquest estadi, la sanció entrarà en vigor dilluns vinent, 20 de març.
Segons indiquen les informacions periodístiques publicades, la denúncia es va interposar davant del Rectorat fa més d'un any. També afirmen que en els darrers cinc anys el professor ha dirigit la tesi a catorze estudiants, deu de les quals l'han abandonat per no poder suportar la situació.
El cas del professor de filologia hispànica ha transcendit dos dies després que la UAB hagi apartat de l'activitat un catedràtic de Física condemnat per assetjament sexual a una estudiant de doctorat a qui dirigia la tesi. L'home ha estat condemnat a un any i mig de presó i a nou d'inhabilitació.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
Fi a les obres per reduir el soroll a l’AP-7 i B-30
-
Comarca
La Roser i el Martí, les grans novetats de la Festa Major de Viladecavalls
-
Comarca
Volen construir 29 habitatges a dos solars a Vacarisses
-
Comarca
Es reprèn la circulació de trens pel túnel de Rubí
-
Comarca
Escorcollen per segon cop l’IRTA-CReSA per la pesta porcina africana
-
Comarca
Doctor Prats i Mama Dousha, a Castellbisbal