Escoles del Vallès vinculades a l’Opus canviaran l’uniforme
Comarca
Són la Institució Airina de Terrassa, La Vall de Bellaterra i La Farga de Sant Cugat
- Escoles del Vallès vinculades a l’Opus canviaran l’uniforme
ARA A PORTADA
-
Diners Inconformistes i compromesos: la Cecot fa una crida a incrementar la productivitat Jordi Guillem
-
Terrassa Sant Pere Nord estrena el parc de la República, que tant ha esperat: “No és només un parc” Pilar Màrquez
-
Terrassa Així serà el nou centre comercial del Carrefour de Terrassa: obres a finals del 2027 amb una transformació per a Can Parellada Arnau Fort
-
-
Terrassa ADENC i BiTer interposen un contenciós contra l'aparcament del Portal de Sant Roc i exigeixen una consulta popular Pilar Màrquez
Publicat el
14 de setembre de 2023 a
les 19:13
Tres escoles del Vallès vinculades a l’Opus canviaran part de l’uniforme de les alumnes i incorporaran la faldilla-pantaló. Són totes les que pertanyen a la Institució Familiar d’Educació, que abans segregaven per sexe, i entre les quals La Farga de Sant Cugat del Vallès i la Institució Airina de Terrassa i La Vall de Bellaterra.
Segons ha avançat l’Ara, la faldilla escocesa passarà a incorporar un pantaló. El canvi s’emmarca en una unificació de l’uniforme a totes les escoles de la Institució, que es farà efectiu a partir del curs que ve i passarà a ser obligatori el setembre del 2026. Fonts de la Institució expliquen que el canvi respon a una demanda de les famílies i facilitarà la pràctica esportiva.
Fonts de la Institució Familiar d’Educació expliquen que el canvi en la uniformitat respon a una demanda de les famílies per “modernitzar l’uniforme” i fer que sigui més còmode en espais de lleure. L’entitat ho desvincula del tot de l’ensenyament mixt i assegura que, de fet, fa un parell d’anys hi va haver una altra adaptació, en què es va permetre a les alumnes escollir entre dur faldilla o bé pantalons.
Arran de la demanda de les famílies, la Institució precisa que va parlar amb el fabricant dels uniformes -en aquest cas, El Corte Inglés- i que d’aquí va sorgir la idea de substituir la faldilla per la faldilla-pantaló. “S’ha fet arran de la demanda de tenir un uniforme que sigui més modern i còmode. I que, de retruc, faciliti la pràctica esportiva al pati, quan durant les hores de lleure es juga a futbol o bàsquet, per exemple”, precisen fonts de la Institució.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
Rubí distribueix clakis als centres educatius per fomentar la recollida d’oli de cuina usat
-
Comarca
Els Mossos d’Esquadra detenen una dona en una operació contra el tràfic de drogues a un bar de Rubí
-
Comarca
La segona edició de la Fira del Vi i el Cava reunirà vuit cellers
-
Comarca
Sant Cugat vol ser capital del petit comerç
-
Comarca
El Vallès reforça la separació d’orgànica
-
Comarca
Vacarisses creix com a destí de turisme de natura