Vacarisses triplica la població des del 2000
Comarca
És el municipi català de més de 2.000 habitants amb un augment poblacional més gran en aquest període
- Vacarisses triplica la població des del 2000
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
Publicat el
23 de gener de 2024 a
les 16:56
Actualitzat el
23 de gener de 2024 a les
16:59
Vacarisses és el municipi català que tenia més de 2.000 habitants (2.687) l’any 2000 amb un augment poblacional més gran des de llavors. De fet, ha vist en els darrers anys com la seva població ha incrementat, principalment, a les urbanitzacions. Ara, segons el padró, hi ha 7.460 habitants al municipi.
L’alcalde de Vacarisses, Toni Masana, ha explicat a l’agència ACN, que “de l’any 2020 al 2024 hem crescut uns 800 habitants, passant dels 6.800 als 7.600".
El perfil de les persones que arriben al municipi són principalment joves, procedents de l’àrea metropolitana, de localitats com Sant Cugat, Sant Quirze, Sabadell, Terrassa o fins i tot Barcelona. Des de la pandèmia, però, s’ha vist com el volum d’habitants creixia, en moltes ocasions per substitució: “Hi ha gent gran que marxa perquè ha d’agafar el cotxe per baixar al nucli, i opten per anar a una ciutat, on tenen els serveis més a tocar”, explica l’alcalde.
Els motius són diversos, però principalment se centren en la reducció del cost de lloguer o venda d’habitatges, però també la situació en un entorn natural com ho és el parc natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i una relativa proximitat a Barcelona, sobretot per carretera, donat que la connexió en tren és dolenta per la poca freqüència de la línia R4.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
L’Ajuntament de Sant Cugat nega un augment de la taxa de residus
-
Comarca
Adjudicades les obres del túnel de Rubí
-
Comarca
Un home ferit en un incendi forestal entre Castellbisbal i Rubí
-
Comarca
Fi a les obres per reduir el soroll a l’AP-7 i B-30
-
Comarca
La Roser i el Martí, les grans novetats de la Festa Major de Viladecavalls
-
Comarca
Volen construir 29 habitatges a dos solars a Vacarisses