Restauren la coberta i façanes del Monestir de Sant Cugat
Comarca
Les tasques de rehabilitació han tingut un cost de 550.000 euros
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de febrer de 2024 a
les 17:19
L’Ajuntament de Sant Cugat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han anunciat la finalització de les tasques de restauració de la coberta de llevant i de les façanes est i oest del Monestir. Uns treballs que s’emmarquen en la rehabilitació de diversos punts del conjunt arquitectònic del monument eclesiàstic del segle IX declarat Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN).
En concret, les darreres obres a la coberta han permès renovar el sistema d’evacuació d’aigües pluvials; a banda de millorar la funcionalitat, les condicions de circulació i l’accessibilitat a elements rellevants com l’extradós o part superior de les voltes -entre les quals hi ha la coberta romànica d’opus signinum-, el passadís defensiu intramural cobert i la base del cimbori. D’altra banda, pel que fa a les façanes laterals, s’han restaurat els paraments tot aturant els processos de degradació i consolidant els elements en mal estat.
En conjunt, ambdues obres han suposat una inversió de 550.000 euros; dels quals l’Ajuntament n’ha assumit el 59% i l’AMB el 41% amb el suport de fons europeus Feder.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
Fi a les obres per reduir el soroll a l’AP-7 i B-30
-
Comarca
La Roser i el Martí, les grans novetats de la Festa Major de Viladecavalls
-
Comarca
Volen construir 29 habitatges a dos solars a Vacarisses
-
Comarca
Es reprèn la circulació de trens pel túnel de Rubí
-
Comarca
Escorcollen per segon cop l’IRTA-CReSA per la pesta porcina africana
-
Comarca
Doctor Prats i Mama Dousha, a Castellbisbal