Sant Cugat declara el 2024 “Any Pi d’en Xandri”
Comarca
L’Ajuntament demanarà a la Generalitat que sigui Arbre Monumental de Catalunya
- Sant Cugat declara el 2024 “Any Pi d’en Xandri”
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El Meteocat alerta de ruixats intensos aquest dimarts a la tarda i nit a Terrassa Arnau Fort
-
Terrassa TxT admet que el vot de Junts contra els decrets d'habitatge "ens ha incomodat moltíssim" Pilar Màrquez
-
Terrassa Francesc Mauri, meteoròleg de TV3, adverteix: “La Rambla no hauria suportat els 200 o 300 litres de Granollers” Arnau Fort
-
Publicat el
19 de març de 2024 a
les 17:11
L’Ajuntament de Sant Cugat va aprovar en el ple municipal de dilluns una declaració institucional per declarar l’any 2024 “Any Pi d’en Xandri” per commemorar els 250 anys d’aquest pi pinyoner, de 23 metres d’alçada, que ha esdevingut un símbol de Sant Cugat. La moció insta al consistori a organitzar, al llarg d’aquest any, un conjunt d’actes institucionals i d’activitats amb la participació d’entitats i ciutadania, per homenatjar aquest arbre emblemàtic, molt estimat a la ciutat.
Així mateix, s’emplaça el govern de la ciutat a tramitar a la Generalitat de Catalunya la petició per a la declaració del Pi d’en Xandri com a Arbre Monumental de Catalunya.
El Pi d’en Xandri va ser declarat arbre d’interès local i arbre d’interès comarcal l’any 1995. La declaració com a arbre monumental de Catalunya encara resta pendent.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
Tecnologia contra el malbaratament alimentari al Vallès
-
Comarca
La Policia Local de Castellbisbal recupera una moto robada
-
Comarca
Dotze exposicions amb el rostre com a protagonista
-
Comarca
Viladecavalls revisa el Mapa de Patrimoni Cultural
-
Comarca
Sant Cugat analitza el subsol del Monestir
-
Comarca
Obres de millora al pont de la C-58z