La intervenció a les fosses d'Ullastrell s’endarrereix
Finalment, l’actuació arqueològica tindrà lloc el primer trimestre d’enguany, d’acord amb el Pla de Fosses de la Generalitat

- La intervenció a les fosses d'Ullastrell s’endarrereix
Ara a portada
-
Terrassa El ple ajornat es farà dimecres i inclourà una proposta d'expedient sancionador a Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa Tot per Terrassa anuncia accions legals per la samarreta de la portaveu de Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa La històrica Llibreria Boada Riera torna a obrir en forma d'hamburgueseria el dilluns Redacció
Publicat el 02 de gener de 2025 a les 19:54
La Direcció General de Memòria Democràtica anunciava l’estiu passat que intervindria a les fosses de la Guerra Civil a Ullastrell durant el segon semestre del 2024. Finalment, però, l’actuació no s’ha dut a terme encara i està prevista per al primer trimestre d’enguany, d’acord amb el Pla de Fosses de la Generalitat.
Ullastrell compta amb un cens de tres fosses on, segons el mapa patrimonial del municipi, hi poden reposar fins a quatre persones. Probablement, són soldats que van perdre la vida en els darrers dies de la Guerra Civil.
El director general de Memòria Democràtica, Francesc Xavier Menéndez, va declarar que “la recuperació de la memòria és un dret per a les famílies de les víctimes, però alhora és un deure que tenim com a societat”. A més, va destacar que les intervencions “són clau per garantir que les víctimes no quedin a l’oblit”.
Notícies recomenades
-
Comarca En marxa les obres dels 35 habitatges de lloguer protegit a Sant Cugat
-
Comarca Plaques solars a l’escola Roc Blanc de Viladecavalls
-
Comarca Castellbisbal organitzarà una quinzena d'activitats en el marc dels Pressupostos Participatius Joves
-
Comarca Reparen el pont malmès per les pluges a Rubí