Rellinars i Vacarisses tindran xarxa de fibra òptica pública
La Generalitat vol que tots els municipis catalans tinguin un punt d’accés a la xarxa
- Rellinars i Vacarisses tindran xarxa de fibra òptica pública
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de febrer de 2025 a les 19:09
[Sara Soler Torrico]
El Govern de la Generalitat ha refermat el seu compromís per ampliar la xarxa de fibra òptica de titularitat pública. Aquest 2025, es preveu superar els 8.000 quilometres de xarxa desplegada, passant del 65% al 78% dels municipis catalans connectats a la xarxa. Entre aquests s’inclouen alguns municipis del Vallès Occidental com Rellinars, Vacarisses, Sentmenat, Sant Llorenç Savall i Gallifa.
L’objectiu fixat és permetre a tots els municipis catalans tenir un punt d’accés a aquesta xarxa d’alta velocitat al final de la legislatura. De fet, ja des del seu inici s’han desplegat prop de 1.000 quilòmetres nous de la xarxa, arribant a aquest 65% del total. Amb el desplegament que es completarà aquest any, s’incorporaran 1.400 quilòmetres més de xarxa de fibra òptica de titularitat pública, fent possible que 121 municipis més quedin connectats a la infraestructura.
Incorporar aquests nous trams de fibra òptica aquest any, a més de les noves obres per continuar expandint la xarxa, representen 91,5 milions d’euros d’inversió. Si ho afegim a la inversió acumulada des de l’inici del projecte, aquesta ja supera els 300 milions d’euros.
Així i tot, segons el Govern de la Generalitat, encara faltarien uns 100 milions d’euros més per a poder acabar d’arribar a tots els municipis catalans.
Notícies recomenades
-
Comarca
Els Mossos i la Guàrdia Civil escorcollen l'IRTA-CReSa pel brot de pesta porcina africana
-
Comarca
L'escola La Mirada de Sant Cugat, el primer trimestre del 2026
-
Comarca
Rubí estrena "Regala Rubí", una caixa regal que aposta pel comerç de proximitat
-
Comarca
Deu nous senglars morts per pesta porcina dins del radi del primer brot
-
Comarca
Dispositiu conjunt contra els robatoris a Viladecavalls
-
Comarca
La IA entra al CAR per millorar el rendiment dels esportistes