L’Orquestra Simfònica de Sant Cugat (OSSC) estrena una obra que reuneix i harmonitza diverses composicions de Conxita Badia, “Memòries de Conxita”, de la mà del compositor i director de la Simfònica, Salvador Brotons. La presentació es farà en el marc del Concert per a una nit d’estiu, que l’OSSC oferirà aquest dijous a les 21.30 hores a la plaça Octavià de Sant Cugat per cloure els actes del 35è aniversari de l’Orquestra. Sota la batuta del mestre Brotons, interpretarà Badia la reconeguda soprano Begoña Alberdi. La de dijous serà la primera de moltes mostres d’adhesió a l’Any Conxita Badia que oferirà l’OSSC al llarg del 2025 i 2026.
L’Ajuntament de Sant Cugat instal·larà 1.400 cadires per aquest concert multitudinari gratuït i a l’aire lliure que corona la Festa Major de la vila.
“Un dels objectius de l’Any Conxita Badia és justament promoure la creació i la inspiració” a partir del personatge de la soprano i compositora, ha destacat la comissària de l’any, Mireia Domènech, que ha afegit que justament, Brotons i l’OSSC contribueixen així a “donar a conèixer la faceta de compositora” de Badia. “La millor manera d’homenatjar un músic és fer conèixer la seva obra”, ha afegit Domènech.