El passat 7 de març, Jessica Mariel Ríos, veïna del Pla del Bon Aire, va viatjar a l'Argentina, d'on és originaria acompanyant la seva germana. Ríos va deixar a Terrassa el seu marit, amb una discapacitat del 68%. Tenia la intenció de tornar a la ciutat el 23 de març però el dijous dia 12 el president de l'Argentina, Alberto Fernández, va anunciar la suspensió a partir del dia 16 i durant trenta dies de tots els vols procedents d'Europa, els Estats Units, la Xina, Japó, Corea del Sud i Iran
"Està tot cancel·lat i la Jessica no pot venir, però jo tinc una discapacitat i necessito la meva dona al meu costat", explicava el seu marit l'egarenc Daniel Segado, que pateix atàxia de Fredrich, una malaltia genètica i degenerativa que afecta el sistema locomotor. "Tinc una discapacitat del 68% i necessito una persona que es faci càrrec de mi. Jo puc estar sol un temps relatiu però no tant temps". Trucades a ambaixades i consolats i moltes i moltes gestions finalment han tingut el seu fruit. Ahir al vespre va arribar a casa Jessica. L'emoció del retrobament amb el seu marit ha estat indescriptible. Diari de Terrassa va recollir el testimoni de totes les seves dificultats i ara pot explicar la tornada.
Jessica està "molt contenta per poder tornar a estar amb el meu marit. Tenia una gran preocupació pel confinament i perquè em necessitava". La terrassenca apunta que dilluns va rebre una comunicació que Ibéria anava a organitzar un vol especial dimecres des de Buenos Aires a Madrid, però no va tenir més detalls. Dimarts, finalment, va poder gestionar la compra del bitllet, només a 24 hores del retorn. Les hores van ser eternes, ja havia viscut un parell de situacions semblants i en les quals no havia pogut volar. Al final va sortir dimecres per a arribar a Terrassa dijous.
"Vaig estar amb molta incertesa fins al final. Fins i tot hi havia moltes dificultats per a arribar a l'aeroport, però ho vaig poder aconseguir", explica Jessica. A l'Argentina també hi ha confinament. "Al principi la gent no s'ho va prendre molt de debò, però després va canviar la situació. La presència de la policia al carrer va resultar clau", diu Jessica. Ara ha posat un oceà pel mig i segueix confinada, però tant ella com el Daniel, el seu espòs, afronten d'una altra manera la seva nova situació a Terrassa.
ARA A PORTADA
-
-
Incendi dels grans al Mercat de Can Boada: quatre vehicles calcinats i una quinzena de dotacions de Bombers Joan Muñoz
-
Taigua invertirà cinc milions anuals fins al 2029 i construirà un nou gran dipòsit a la zona nord Pilar Màrquez
-
Aparatós accident d'un ciclista a Viladecavalls: evacuat d'urgència en helicòpter al Parc Taulí Joan Muñoz
-
Publicat el
10 d’abril de 2020 a
les 19:06
Notícies recomenades
-
Terrassa
L'Ajuntament pacta noves millores de la línia 13 a Can Gonteres i recupera la parada d'Iniciativa
-
Terrassa
El CST aposta per la simulació amb escape rooms per millorar la resposta en situacions crítiques
-
Terrassa
Detingut a Terrassa un lladre multireincident que havia robat joies per valor de 200.000 euros
-
Terrassa
El Consorci per a la Gestió de Residus adjudica la nova planta de biometanització de Can Barba per més de 100 milions d’euros
-
Terrassa
El Bitxo del Torrent Mitger encén la metxa de la segona edició del Corretorrent
-
Terrassa
La vaga de docents omple Terrassa: “No acabarem el curs amb normalitat”