Cada primer diumenge d'octubre, la Plaça Vella i el carrer Major esdevenen un gran mercat d'art, en què artistes d'arreu de Catalunya exposen i venen directament les seves obres al públic, a preus mòdics. És la Fira del Dibuix de Terrassa, organitzada per Amics de les Arts, que des de l'any 2016 també presenta còmic, la il·lustració i la fotografia, la qual cosa ha augmentat i ha rejovenit el seu públic, i activitats complementàries que fan que a Terrassa tingui, un cop a l'any, una gran festa i trobada a l'aire llibre al voltant de l'art. L'entitat acaba de publicar les bases d'aquesta edició la número 41, que mantenen les característiques de les anteriors.
Hi ha, però, una novetat. L'any passat, l'institut Blanxart va demanar a Amics de les Arts que acceptés la participació en la fira dels seus alumnes de batxillerat artístic. L'experiència va ser molt positiva, i aquest any ha sigut l'entitat que ha convidat a ser-hi a les escoles de la ciutat que es dediquen al món de les arts plàstiques (instituts Blanxart i Torre del Palau, Escola Pia i Escola d'Art i Disseny de Terrassa).
"Els oferim una taula al preu de no soci (40 euros), per vendre l'obra dels diferents alumnes d'una mateixa escola. Aquesta proposta s'ha fet al professorat abans que finalitzés el curs escolar, i per tant abans de sortir les bases, i totes ens han contestat de forma interessada i positiva. Si a l'hora de fer les inscripcions veiem que són unes quantes escoles, miraríem de situar-les en un mateix espai a la plaça", explica Xon Utset, d'Amics. "L'entrada amb participació de gent jove, amb noves disciplines artístiques, creiem que és un pas per donar continuïtat de futur a la Fira."
D'altra banda, aquest any -edició número 41, el 6 d'octubre, tot el dia- hi tornaran a haver il·lustradors i dibuixants del món del còmic, i també els "Urban sketchers", els dibuixants urbans "que donen aquesta nota de color a tot el centre de la ciutat, dibuixant "in situ" escenes urbanes i molt acostumats a fer-ho amb públic.
Inscripcions al setembre
La part més important de la Fira del Dibuix, però, "és la participació dels artistes locals que cada vegada van agafant més confiança en la Fira. Veient que el fet de mostrar-se més propers no és banalitzar l'art sinó fer-lo molt més accessible, i la gent mira, remena i comprova tot parlant amb el mateix artista". Fins i tot els artistes forans, que van a altres fires, "vénen molt agraïts a la nostra per a l'espai tan bonic i acollidor que és la Plaça Vella, per la munió de gent que congrega gent i l'ambient que s'hi respira".
Els socis d'Amics de les Arts poden inscriure's entre el 2 i el 12 de setembre. Els no socis hauran d'esperar a fer-ho entre el 16 i el 20.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Les incògnites sobre el cotxe abandonat a la C-58: d’on ha sortit i quan el retiraran? Joan Muñoz
-
-
Diners Creen una finestra que manté la casa fresca a l’estiu i calenta a l’hivern: estalvia més d’un 35% d’energia Laura Massallé
-
Terrassa Mònica Botta, primera dona gerent del Consorci Sanitari de Terrassa: "Disposem de totes les eines per formar part de la transformació del sistema" Joan Muñoz
-
Terrassa Terrassa presenta al·legacions a la Generalitat per reduir l'impacte del pla de renovables a l'Anella Verda Pilar Màrquez
Publicat el
29 de juliol de 2019 a
les 18:37
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Quins carrers de Terrassa estan dedicats al cinema?
-
Cultura i Espectacles
Pots estar dret o expressar emocions amb llibertat: la dansa de "Giselle" arriba a Terrassa en format inclusiu
-
Cultura i Espectacles
Aquí teniu el pintor de Maradona: "És color, és vida, és tota una festa"
-
Cultura i Espectacles
Pau Casals va triar Terrassa per al seu festival Beethoven
-
Cultura i Espectacles
Ambaixador i mecenes dels castells
-
Cultura i Espectacles
Tres espais d’il·lusionisme a Terrassa