ARA A PORTADA
Publicat el
13 de novembre de 2019 a
les 20:59
L' any 1994, la colla castellera Minyons de Terrassa va descarregar un vano de quatre i un pilar de cinc a l'avenc del Llest, del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt (terme de Mura). Diumenge, amb motiu del seu 40è aniversari, i també del 50 de la secció d'investigacions subterrànies del Centre Excursionista de Terrassa (CET), uns cinquanta membres de la colla van tornar a baixar a aquesta cavitat, i van descarregar un pilar de cinc, un de quatre i dos simultanis de quatre. El Llest és un avenc emblemàtic de Sant Llorenç, que va ser tenir la seva primera exploració acreditada el 18 de gener de 1958. El descobriment va trobar molt ressò a la premsa de l'època, i l'avenc del Llest aviat va començar de seguida a ser visitat per espeleòlegs i aficionats de tota Catalunya.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
La revolució amb veu de dona: "No sabem donar crèdit a tals salvatjades"
-
Cultura i Espectacles
La gent gran es mou amb la cultura a Terrassa: "La creació artística en una eina de cohesió"
-
Cultura i Espectacles
La història del Mic arriba a Terrassa: "Sempre té ganes de jugar"
-
Cultura i Espectacles
Festival internacional de cant coral a Terrassa: "Fem una aposta per la música vocal de proximitat"
-
Cultura i Espectacles
Nova "mudança" del MACBA a Terrassa: "És una mirada oberta i descentralitzada"
-
Cultura i Espectacles
Aina Clotet: "No hagués pogut dirigir i interpretar 'Viva' sense la complicitat de l'equip"