Cinema amb banda sonora en directe
L'espectacle tindrà lloc el diumenge a l'Auditori
- Cinema amb banda sonora en directe
ARA A PORTADA
-
VÍDEO | Talls de trànsit i tensió a Terrassa en la quarta jornada de la vaga de docents: "Us trencaré el cap" Joan Muñoz | Arnau Fort
-
MAPA | Quin és el nivell socioeconòmic del teu veí: la zona de Terrassa més rica duplica el valor de la més pobra Laura Massallé
-
-
Aparatós accident d'un ciclista a Viladecavalls: evacuat d'urgència en helicòpter al Parc Taulí Joan Muñoz
-
Publicat el
04 de novembre de 2021 a
les 07:04
Actualitzat el
03 de novembre de 2021 a les
19:09
La temporada de música clàssica porta a l’Auditori aquest diumenge, a les 18 hores, una proposta diferent que és cinema i música en directe. En aquesta ocasió s’ha escollit la pel·lícula “La reina de Mart”, de Yakov Protazanov (URSS, 1924) amb una còpia remasteritzada de 24 fotogrames per adaptació. La projecció serà musicada en directe amb música del compositor Sergi Sirvent, interpretada pel seu trio de jazz contemporani Karion, que estaran acompanyats especialment per Ferran Burriel i els seus sintetitzadors futuristes.
L’espectacle, que té una durada d’uns vuitanta minuts, unirà el jazz contemporani amb els sintetitzadors futuristes per posar so a aquesta reina que es diu Aelita. Aquesta pel·lícula té una impactant força visual i estètica i beu de les avantguardes de la seva època i una escenografia única que va influir en tot el cinema del gènere posterior. L’argument s’inspira en la novel·la de 1922 d’Alexei Tolstoi, parent llunyà de León Tolstoi.
La història té com a protagonista un home que somia viatjat per altres mons i Aelita, la reina de Mart, que farta de viure sotmesa al seu despòtic pare, llança una crida de socors a la Terra. Després de desxifrar el seu missatge, Los, enginyer de l’Estació de Ràdio de Moscou i el revolucionari Gusev, emprenen un viatge a Mart en la nau que han construït. La música estarà a càrrec de Sergi Sirvent, Marc Cuevas, Oriol Roca i Ferran Burriel.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Carmen París i la nuesa de la jota
-
Cultura i Espectacles
El blues ja té casa a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
El Jazz i la paraula se citen a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Ches Smith: “Fluïm amb què està passant a cada moment, tot i que això impliqui portar la composició al límit”
-
Cultura i Espectacles
Quan els llibres ballen: l'Alícia dansa en la terra de meravelles de LaFACT
-
Cultura i Espectacles
El mural de Gaza commou LaFACT amb deu metres d’art, denúncia i humanitat