Un fanzín sobre bruixeria local
Una publicació recull un itinerari de bruixes a Terrrassa
- Un fanzín sobre bruixeria local
ARA A PORTADA
-
-
L'Ajuntament treballa per habilitar dos solars i el pàrquing de l'Esclat pels vehicles afectats per l'incendi de Can Boada Joan Muñoz
-
Canvi d’horaris a l’L3 per tornar a la puntualitat i “fer la millor xarxa d’autobús pel col·lectiu de la ciutat” Arnau Fort
-
-
Terrassa busca la fórmula per protegir el gos Tarzán: "La família d'acollida li ha canviat la vida" Pilar Màrquez
Publicat el
07 de novembre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
05 de novembre de 2021 a les
19:29
El segell microeditorial de la llibreria Synusia acaba de publicar la primera novetat de tardor. Es tracta d’una crònica en format fanzín de la passejada per la memòria històrica de les bruixes, un esdeveniment que va tenir lloc a Terrassa el 14 de juny de 2019.
Aquest recorregut va estar organitzat pel comitè de vaga feminista de la ciutat i per sòcies de la llibreria Synusia que havien assistit prèviament al grup de lectura de “Caliban i la bruixa”. L’objectiu de la marxa era esperonar l’exercici de la memòria històrica feminista: donar a conèixer i visibilitzar els feminicidis per bruixeria ocorreguts a la ciutat al segle XVII i relacionar aquests fets amb el racisme i el masclisme actuals.
Tots els materials que es van elaborar per la marxa estan recollits al “fanzín: la guia-itinerari, el guió del judici popular efectuat a les portes de l’Ajuntament i el manifest final, així com fragments seleccionats de “Lo negoci de les bruixes”, l’opuscle editat per l’Arxiu de Terrassa, organisme que també ha col·laborat en l’edició d’aquesta publicació cedint diverses fotografies del seu fons. La publicació s’ha posat a la venda. La llibreria valora el treball fruit d’una col·laboració que considera potent i duradora amb les feministes.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Lildami, el raper de Terrassa que s'obre en canal amb la seva nova cançó
-
Cultura i Espectacles
Encara podeu presentar-vos al Premi Ferran Canyameres de novel·la
-
Cultura i Espectacles
La senzilla recepta del Pícnic Jazz ha tornat a funcionar: "És la banda sonora de la ciutat"
-
Cultura i Espectacles
Mama Dousha té una Casa Alegre a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
El jazz surt amb bones prediccions a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Ens enfilem a una festa de contes a Terrassa?