Terrassa dedica una exposició al fotògraf Ramon Masats
La Sala Muncunill acollirà la retrospectiva del 20 de novembre al 23 de gener
- Terrassa dedica una exposició al fotògraf Ramon Masats
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
08 de novembre de 2021 a
les 11:38
Actualitzat el
09 de novembre de 2021 a les
08:11
La Sala Muncunill acollirà la retrospectiva fotogràfica de Ramon Masats, «On tot va començar», un dels autors espanyols claus en la renovació del reportatge documental dels anys seixanta del segle passat, Premi Nacional de Fotografia i considerat com un dels millors fotògrafs d’Espanya. L’exposició, comissariada per Chema Conesa, es podrà veure a la Sala Muncunill del 20 de novembre de 2021 al 23 de gener de 2022, dins de la Temporada estable d’Arts Visuals, i compta amb la col·laboració de CAM 2M i del Ministeri de Cultura i Esports. La inauguració tindrà lloc el 20 de novembre a les 18 h a la Sala Muncunill i comptarà amb la participació de la regidora de Cultura, Rosa Boladeras i del mateix Ramon Masats.
Aquesta exposició retrospectiva pretén ser un homenatge i un reconeixement de la ciutat de Terrassa a la figura d’un fotògraf que va estar molt vinculat en els seus inicis, a la nostra ciutat.
L’obra de Ramon Masats (Caldes de Montbui, 1931) va aconseguir dotar el reportatge fotogràfic d’autoria i modernitat. La seva obra va marcar la diferència en la fotografia documental, tot palesant la mirada pròpia que tots els fotògrafs imposen a la seves imatges fins i tot quan retraten la realitat propera. Les seves primeres passes com a aficionat les va fer a l’Associació Fotogràfica del Casino de Terrassa, ciutat on havia arribat des de Barcelona per ajudar en el negoci familiar de bacallà i pesca salada acabat d’instal·lar en una plaça del mercat. L’afició per la fotografia va fer que acabés esdevenint fotògraf professional, inscrivint-se a l’Associació Fotogràfica de Terrassa.
Masats va començar a treballar com a fotògraf reporter en diversos diaris. Aviat es va reconèixer la seva tasca com a cronista i la seva especial intuïció per capturar la realitat més immediata sense manipular-la. Masats va compaginar la seva pràctica fotogràfica amb el cinema i la realització de documentals.
Les imatges que aplega l’exposició dibuixen un recorregut per tota la seva obra, des de les seves fotografies d’aficionat, a escenaris de Terrassa i de Barcelona que l’autor és la primera vegada que ha consentit a exposar com a reconeixement a la ciutat on va iniciar la seva trajectòria, fins a la seva obra més consagrada.
L’exposició ret homenatge a l’autor i a una època, els anys cinquanta, en què s’escatia la forma del llenguatge fotogràfic i l’estètica de com representar-lo, anys en què una generació magnífica de fotògrafs a Catalunya, com Miserachs, Terré, Maspons, Pomés i Masats, va definir la modernitat en la fotografia.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Marc Uroz, cantant de copla i jazz: "Les folklòriques no haurien estat ningú sense els mariques"
-
Cultura i Espectacles
Blues al carrer per celebrar un aniversari a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Elefants que neden en jazz a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Atenció: a Terrassa se celebren els 40 anys del "Master of Puppets" de Metallica
-
Cultura i Espectacles
Què fa una noia amb una síndria i una altra amb un colom groc a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 20, 21 i 22 de febrer