Les Cases de la Música bequen a 27 artistes locals
L'entitat ha seleccionat els projectes per aquest 2022
- El Terrassa FC busca un cop d’efecte a Los Pajaritos
ARA A PORTADA
-
-
Llargues cues en la reobertura de l'Orxateria Ribera: "Hi haurà gelats que no hem fet mai" Aketza Martín
-
Incendi dels grans al Mercat de Can Boada: quatre vehicles calcinats i una quinzena de dotacions de Bombers Joan Muñoz
-
L'Ajuntament pacta noves millores de la línia 13 a Can Gonteres i recupera la parada d'Iniciativa Redacció
-
Publicat el
05 de febrer de 2022 a
les 07:01
Actualitzat el
04 de febrer de 2022 a les
19:10
Les Cases de la Música han anunciat la resolució definitiva de les propostes seleccionades per a les ajudes de suport a la creació 2022. En total s’han destinat més de 100 ajuts a formacions musicals emergents d’arreu de Catalunya, destacant la prioritat la potent presència femenina en el 50% dels projectes escollits.
El nou programa ha atorgat ajudes a 27 artistes, bandes i compositors de Terrassa en les diferents línies de treball que té. En el cas de participació i pla d’acompanyament a dos dels cicles professionals més importants d’arreu de Catalunya, el Mercat de la Música de Vic (MMVV) i la Fira de Mediterrània de Manresa hi ha beca per la banda Secundària que farà concert a la capital d’Osona. En la creació de videoclips hi ha ajut per Carolina Alabau i per treballs d’enregistrament a estudi per Lenand. En els seleccionats per la producció de directes hi ha Lys Morke, Pasquines i Queency.
Oferta d’actuacions
Els seleccionats amb la beca KM.0, que consisteix a oferir actuacions en diferents escenaris locals, hi figuren Golcona, Montflorit, Roger Torné, Lenand, Judit K, The Fox 96, Seed, Midnigut Plumbers, Land of Coconuts, i Pasquines.
Per la seva banda, els triats per la nova ajuda de les RAW sesssions, dedicades a donar suport a la gravació d’un directe en el format “lives”, són Itzipa, Seed, Zulabard i Llars. Sense oblidar que la beca SGAE (Societat General d’Autors i Editors) és per Lia Sampai.
El programa de suport a la creació s’ha convertit en un dels elements fonamentals de Cases de la Música, ja que incentiva i impulsa els processos creatius i compositius de les formacions locals musicals becades. D’aquesta manera i de forma anual, es convoquen més de cent ajudes dirigides a artistes i bandes emergents, amb l’objectiu que els hi resulti més senzill accedir a la indústria, tenir el seu primer contacte amb ella i que puguin desenvolupar la seva carrera en diferents àmbits.
Entre els artistes becats en anteriors edicions del programa hi ha Sara Roy, companya del terrassenc Miki Núñez.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Mama Dousha té una Casa Alegre a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
El jazz surt amb bones prediccions a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Ens enfilem a una festa de contes a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Francesca Tandoi, pianista: "El més important és mantenir l'honestedat a la música"
-
Cultura i Espectacles
Passió de cinema de Setmana Santa a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Dones ballant a la serena a Terrassa