Gran festa de cultura catalana amb el festival Límbic
Cultura i Espectacles
50 activitats ompliran els carrers de Terrassa els dies 27 i 28 de maig
- Gran festa de cultura catalana amb el festival Límbic
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de maig de 2022 a
les 13:07
Actualitzat el
09 de maig de 2022 a les
18:29
Terrassa acollirà la primera edició del Festival Límbic d'Òmnium Cultural, un nou esdeveniment que vol potenciar la cultura catalana i que llueixi als carrers de les ciutats. La posada de llarg serà els dies 27 i 28 de maig amb mig centenar d'activitats gratuïtes i de gèneres diferents que ompliran el centre (el divendres) i el Parc de Vallparadís (dissabte).
El festival ha estat presentat aquest dimarts al matí per Xavier Antich, president de l'Òminum Cultural, qui ha destacat la importància d'aquesta cita anual i itinerant de la cultura al carrer on demostrat i posar en valor la vitalitat de la creació en català. Antic, sota els porxos del vapor Ventalló, ha subratllat que "la cultura catalana és una de les més potents d'Europa, cal exhibir-la i potenciar-la. El festival Límbic és una oportunitat única per lluir-la al carrer".
La primera edició que se celebrarà a Terrassa reunirà música, teatre, circ, humor, dansa, performance, poesia i altres manifestacions artístiques a càrrec de creadors del país. El festival s'inaugurarà la tarda del divendres 27 de maig, a la plaça Vella, amb el pregó de l'actriu terrassenca Andrea Ros i altres parlaments d'autoritats. I tot seguit hi haurà diversos espectacles de carrer (Yldor Llach i Rojos, de la companyia Miquel Barcelona, entre d'altres) i concerts fins a la mitjanit(des de la jove sabadellenca Ven'nus, la mallorquina Maria Jaume i Ferran Palau en banda).
Entre els diversos escenaris on es desenvoluparà el festival, cal destacar, per exemple, la Torre del Palau, on hi haurà intervencions artístiques breus musicals, performàtiques (Laia Estruch, Premi Ciutat de Barcelona 2022 d'Arts Visuals) i corporals. Alhora, el Vapor Ventalló reunirà el reconegut espectacle musical i poètic de Blanca Llum Vidal & Los Sara Fontán, que serà seguit pel primer espectacle de la companyia de dansa multidisciplinar emergent LaSadcum després de l’estrena del seu espectacle "Aclucalls" al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, lloat per la crítica.
Mentrestant —perquè la programació és simultània i batega al mateix temps per diversos espais de la ciutat—, a l’encreuament de la placeta Font Trobada es presentarà l’espectacle “Soc a la font i bec”, en què poetes avesats al vers dit en veu alta, com ho són Raquel Santanera, Maria Sevilla i Josep Pedrals, recitaran poemes seus i d’altri. Uns metres enllà, a la plaça Didó, Límbic farà d’altaveu d’Ana Polo i Maria Rovira, que condueixen el podcast Oye Polo, a Ràdio Primavera Sound. Tot seguit, arribarà "Cabaret Internet", per primera vegada en exterior, un espai lúdic i radicalment contemporani que presenta shows, accions i performances en viu que experimenten amb les possibilitats de l’entreteniment.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
El Festival Contratemps omplirà Terrassa de músiques ibèriques
-
Cultura i Espectacles
Antonio Aguirre exposa en una pantalla de Times Square
-
Cultura i Espectacles
L’agost arriba amb grans títols
-
Cultura i Espectacles
Guillo Rist mostra la seva faceta més íntima amb “Cómo le explico”, el seu segon senzill
-
Cultura i Espectacles
Un viatge sensorial per la Seu d’Ègara
-
Cultura i Espectacles
Caye Casas, sobre el seu nou curt: "És políticament incorrecte, com tot el que faig"