ADN català al Balleto del Sud
Cultura i Espectacles
Núria Salado parla de l'espectacle d'aquest diumenge
- ADN català al Balleto del Sud
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa David Carballo, creador de l'escultura amb què Plex va sortir a la "Velada del Año": "Hi ha dos influencers que ja m'han contactat per a la propera edició" Alejandro García
-
Terrassa Un ferit per un tret a Ca n'Anglada: els Mossos busquen l'autor de l'agressió Pilar Màrquez
-
Terrassa Terrassa renova el Pacte per a l’Accessibilitat amb l’avís que queda molta feina a fer Pilar Màrquez
-
Publicat el
08 de maig de 2022 a
les 08:00
Actualitzat el
06 de maig de 2022 a les
19:56
El mes d’octubre passat vam gaudir i molt del Balleto del Sud amb un repertori de dues peces d’Ígor Stravinski que van ser un autèntic regal en tots els sentits. La formació italiana, que dirigeix Fredy Franzutti, ens revisita de nou aquest diumenge amb una coreografia que es titula “La plana de coure” i que parla de la migració i del fet d’abandonar el país i la terra de naixement.
Aquest nou espectacle ens desperta interès perquè l’obra és una creació pròpia del mateix director artístic i perquè s’endinsa en l’actualitat més que mai. En aquest sentit, doncs, premiem la sensibilitat de Franzutti i de la seva formació per posar dansa a una de les crisis de la humanitat que sempre és present.
El director ha pres com a referència el poema del mateix títol (“La pianura di rame” en italià) de Vittorio Bodini. Ambientat en la Mediterrània, el vers explica un amor impossible i el dolor és per una terra que és mare i amant, però que ara és un ventre estèril que cal abandonar per tornar a viure. Bodini ens situa en un territori vermellós on els habitants compateixen amb els ocells les sortides, les migracions cícliques amb retorns o les estades a llocs llunyans.
L'espectacle serà interpretat per 15 ballarins, entre els quals figura la solista Núria Salado Fusté, que és també l’única de Catalunya a la companyia. L’artista descriu aquesta obra com a molt poètica. “És una coreografia d’estil contemporània, bonica, intimista i sensible tal com demana els versos de Bodini i el tema de la migració. En la mateixa tinc ‘un pas a dos’ molt amorós perquè dic adeu al noi del qual m’he enamorat i que ha de migrar”.
La ballarina està molt contenta de formar part del Balleto del Sud i de les oportunitats que ha tingut per convertir-se en solista. Actualment, combina la seva professió artística com a professora de nens i nenes, i també com a dissenyadora de mallots i vestuari.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Víctor "el Tostao", cantaor: "Déu vulgui que m’enterrin abans que arribi el moment de deixar de cantar”
-
Cultura i Espectacles
Un homenatge a John Coltrane com a cloenda suprema
-
Cultura i Espectacles
Jordi Rabascall, músic: "Si algú surt de la sala més feliç del que ha entrat, ja em sento recompensat"
-
Cultura i Espectacles
El MNACTEC reobrirà les seves portes el 17 de setembre
-
Cultura i Espectacles
Balanç del Festival d'Estiu Seu d'Ègara: "Ha estat una edició memorable"
-
Cultura i Espectacles
Música al barri: "La cultura ha d'arribar a l'últim racó"