Homenatge al músic Josep Freixas Vivó
El concert tindrà lloc el diumenge 12 de juny a la Sagrada Família

- Homenatge al músic Josep Freixas Vivó
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2022 a les 18:55
Actualitzat el 31 de maig de 2022 a les 07:35
En el 8è aniversari de la inauguració de l'orgue de la parròquia de la Sagrada Família i del 71è aniversari de la benedicció d'aqueste temple, es farà un concert el diumenge, dia 12 de juny, a les 18 hores, que estarà dedicat a la figura i al músic terrassenc Josep Freixas Vivó. L'homenatge musical anirà a càrrec de Josep Casanovas Coma i Jordi Figueras Carreras. Freixas Vivó va donar l'orgue a la parròquia.
Josep Freixas i Vivó (Capellades, Anoia, 1930 - Terrassa, 17 de març de 2020) fou un músic, compositor, director i pedagog musical. Durant la seva trajectòria vital i professional va portar a terme una intensa activitat musical, principalment en el camp pedagògic, destacant el seu esperit emprenedor en la fundació de capelles de música i escolanies. Així, fou president de Joventuts Musicals i formà part de diversos conjunts instrumentals. Va formar part del grup impulsor de la creació d'Amics de les Arts i Joventuts Musicals, el 1954, i des dels seus inicis va ocupar diversos càrrecs a la junta directiva.
Va ser professor, compositor, director de l'escolania de la Sagrada Família entre els anys 1953 i 1965, i de l'antiga coral Santa Cecília des del 1964. També fou director del Escola Municipal de Música de Terrassa entre els anys 1970 i 1991 i fundador i primer director de l'Escola Municipal de Música de Vilanova i la Geltrú el 1975. Més enllà de la seva activitat pedagògica i de direcció musical, Freixas va esdevenir també un prolífic músic i compositor. Durant la seva carrera va escriure més d'un centenar de sardanes i va editar una dotzena de discos.
L'any 2014 Terrassa distingí a Josep Freixas com a primer Músic de l'any en reconeixement a la seva trajectòria professional en el camp de la composició i en la direcció de conjunts corals. El 2018 va tenir lloc el bateig de la biblioteca de l'Escola Municipal de Música - Conservatori de Terrassa amb el nom de Josep Freixas Vivó.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles Set sèries “made in” Terrassa que pots veure a plataformes
-
Cultura i Espectacles “Caipirinyes és una emoció: la d’estiu, gresca i ganes de festa. Però tenim uns límits morals clars”
-
Cultura i Espectacles 25 anys pintant la vida amb colors
-
Cultura i Espectacles Terrassa a la pantalla
-
Cultura i Espectacles Emiliana, la gata que travessa oceans
-
Cultura i Espectacles Terrassencs per llegir aquest estiu