“I Terrassa és capital...”
Dissabte arriba la 2a Mostra de la Glosa (Vapor Ventalló, 18 hores) per consolidar el moment dolç del cant improvisat
- “I Terrassa és capital...”
ARA A PORTADA
Publicat el 06 d’octubre de 2023 a les 21:31
Actualitzat el 06 d’octubre de 2023 a les 21:32
"I Terrassa és capital...”, canta algú amb tonada garrotinera. “...del Vallès Occidental!”, li contesten. Cert, a la veïna Sabadell el canten dient el seu topònim. Cert, són uns versos que van inventar ells.
Però no és menys cert que tota tradició ha de néixer –i del no res– algun dia. I a Terrassa, el cant improvisat que anomenem glosa agafa múscul per moments. “De les terres catalanes... i del món en general!”.
Però potser aquesta garrotí podria cantar-se amb tonada de dominé. També existeixen les jotes, les nyacres, les corrandes, l’aiguagelida... per saber-ne la diferència i escoltar-ne exemples, avui precisament es celebra la 2a mostra de Glosa. Serà al Vapor Ventalló, a les 18 hores, amb quatre glosadors consolidats: Núria Casals i Camps, Joan Font i Ribera, Berta Llos i Casadella i Pau Riera.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Tastets de Rilke a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Quilo Martínez, poeta: "Vam albirar la primavera però ens la van tallar de soca-rel"
-
Cultura i Espectacles
De les dives al blues passant per una big band a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Cent butaques per a la bona confitura teatral a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Una biblioteca de Terrassa amb llibres a dins i llibres a fora
-
Cultura i Espectacles
El blues no sobra cap dia a Terrassa