Revelació Míriam Moukhles
Cultura i Espectacles
Els Premis Teatre Barcelona nominen la jove actriu terrassenca Míriam Moukhles a la categoria “Revelació” per la seva creació “Nodi: de gossos i malditos”. La gala serà l’1 d’octubre a la sala Paral·lel 62
- A pel bronze, nois!
ARA A PORTADA
Publicat el
06 d’agost de 2024 a
les 19:44
Una mirada (pròpia) a la contracultura catalana dels anys setanta. Aquesta és la premissa que ha portat Míriam Moukhles a aconseguir una nominació dels Premis Teatre Barcelona, en la categoria Revelació.
La jove actriu terrassenca -natural del barri del Cementiri Vell-, opta així a un reconeixement en la 7a edició d’aquests guardons. Es lliuraran en una gala que es durà a terme l’1 d’octubre, a la sala Paral·lel 62 (emergent escenari de les arts menys institucionals).
La terrassenca va fundar una companyia amb el també actor i dramaturg Joan Sentís, batejada senzillament com La Moukhles & Sentís. I aquest mateix mes de maig han estrenat a la sala El Maldà (a Barcelona) l’obra “Nodi: de gossos i malditos”.
Es tracta d’un espectacle d’autoficció documental a partir de la figura del “maldito” (com els va anomenar Pau Malvido), entesa com aquell que posa en crisi l’establert, la norma. És una conjectura personal sobre com la llibertat es va convertir en motor de canvi als anys 70 i va donar la possibilitat a tota una generació “al·lucinada”d’imaginar i jugar. És un relat, també, de com el desencís posterior va amagar la potència política del moviment més llibertari de la Contracultura durant la Transició.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
El Festival Latent omple Cal Reig: "Volem mantenir el projecte amb la mateixa estructura i envergadura”
-
Cultura i Espectacles
Art i patologia: “Viure en un cos malalt té moltes capes i relats multiformes”
-
Cultura i Espectacles
La Nova Jazz Cava suspèn el concert de l'Oriol Vallès Quartet que inaugurava la temporada estable
-
Cultura i Espectacles
Mac, Mec, Mic a Terrassa: "És una aventura tendra i divertida"
-
Cultura i Espectacles
El National Geographic parla de l'Anella Verda gràcies a un fotògraf de Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Investigaran un crim a la Plaça Vella de Terrassa: "Caldrà una mica de paciència"