L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 enceta el curs
Inaugura la nova temporada amb l’òpera “Orfeo ed Eurídice de Gluck”, aquest diumenge (18 hores) a l’Auditori
- La voluntat municipal a Terrassa: no apujar impostos el 2025
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
-
Terrassa puja al podi olímpic: la tecnologia darrere de l'històric or de Lucas Pinheiro Laura Massallé
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
Publicat el
17 de setembre de 2024 a
les 19:08
El curs 2024-205 ha començat per totes les entitats. Qui més qui menys s’ha anat incorporant i inaugurant la seva temporada, igual que aquest diumenge ho farà l’Orquestra de Cambra Terrassa 48.
Serà a l’Auditori Terrassa, amb el concert “Orfeo ed Eurídice de C.W.Gluck”. Josep Miquel Mindán dirigeix aquesta única funció -sota la direcció escènica de Jaume Villanueva- de la qual va ser l’òpera més popular del compositor C.W.Gluck.
“Orfeo ed Eurídice” és una òpera en tres actes escrita a partir del mite grec d’Orfeu estrenada a Viena el 1762. Una de les obres cabdals dins el repertori operístic per la gran influència que va tenir.
En aquesta ocasió, l’Orquestra de Cambra Terrassa 48, conjuntament amb la Companyia Òpera Popular de Barcelona, presenten una posada en escena ambientada a Barcelona. La mort, l’amor, el pecat i el desig –única simbiosi possible entre l’elit senyorial establerta a les sumptuoses mansions de la Bonanova i la massa proletària humil de les barraques de Montjuïc– es barregen lúbrics a la ciutat per justificar l’activitat ulterior de l’infern. I propicien aquest ofici de tenebres de l’enamorat Orfeu, que s’afanya per arrencar la vida a la mort, lluitant per ressuscitar amb ells una generació encara famolenca que oblida la postguerra a les Golondrines del port.
Els papers recauen en tres veus femenines: la soprano Alba Martínez en el paper d’Eurídice, la mezzosoprano nord-americana Caitlin Redding com a Orfeu, i la soprano siriana Aseel Massoud, que encarnarà l’Amor.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Marc Uroz, cantant de copla i jazz: "Les folklòriques no haurien estat ningú sense els mariques"
-
Cultura i Espectacles
Blues al carrer per celebrar un aniversari a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Elefants que neden en jazz a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Atenció: a Terrassa se celebren els 40 anys del "Master of Puppets" de Metallica
-
Cultura i Espectacles
Què fa una noia amb una síndria i una altra amb un colom groc a Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 20, 21 i 22 de febrer