L'aventura d'habitar el món
Cultura i Espectacles
Núria Lozano, de Terrassa, estrena el seu tercer àlbum, "Miranius"
- La trajectòria del Terrassa FC fora de casa no millora
ARA A PORTADA
-
Terrassa Prop de 10 milions d'euros pel manteniment, millora i confort climàtic de les escoles de Terrassa Arnau Fort
-
Terrassa El PSC qualifica de "mandat perdut" els tres anys de govern de Ballart i s'alça per liderar "una nova etapa" Arnau Fort
-
-
Terrassa El gest de Dani Olmo amb Terrassa: bandera a la cintura després de conquerir el Mundial Laura Massallé
-
Publicat el
06 d’octubre de 2022 a
les 07:31
Actualitzat el
06 d’octubre de 2022 a les
10:57
Núria Lozano (La Carrau, Betzuca, La Txaranga Revoltosa...) s’ha tancat amb el seu equip artístic a la Sala Crespi de Terrassa durant tres dies. El motiu s’ho valia. La fundadora de De_paper, juntament amb l’artista visual Joan Alfred Mengual, estan a punt d’estrenar espectacle familiar, aquest divendres, a la Fira Mediterrània de Manresa. Presentaran el seu nou disc, que es titula “Miranius”, que l’han definit com l’aventura d’habitar el món amb ritmes que combinen la música de l’arrel i la modernitat. Del mateix s’ha fet un avançament a les xarxes amb la cançó “La barraqueta”.
La Núria, de Terrassa, explica que de l’espectacle que acompanya el nou disc ja es va fer un tast a la passada Mostra d’Igualada, on va guanyar el premi Xarxa Alcover, de qui el jurat va destacar la indiscutible qualitat artística, plàstica i musical, així com els valors que transmet sobre la coexistència de les diverses espècies animals amb l’home.
"Minarius” és una creació de l’artista al cent per cent perquè ha fet la música i les cançons, a excepció “La barraqueta”, que es basa en un tema tradicional. En aquest cas, és un relat sobre l’encaix de l’espècie humana amb relació a les altres espècies que conviuen al món. La història es lliga a través de dos protagonistes, que són una mare i el seu fill menut, que posen la seva “barraqueta” en un lloc de la terra ple d’espècies animals i vegetals, un fet que obligarà a trobar un equilibri entre les dues comunitats.
El relat estarà acompanyat de músiques que beuen de la tradició popular i de la modernitat. La Núria farà interpretació amb l’acordió diatònic, les castanyoles, la guitarra i els sintetitzadors. “Sonaran músiques que m’acompanyen d’ençà que era membre de La Carrau i La Betzuca. És el so de l’esperit mediterrani però aquesta vegada combinada amb l’electrònica”.
https://www.youtube.com/watch?v=nE0jhJIUxAU
El concert-espectacle “Miranius” que faran aquest divendres a la Fira Mediterrània de Manresa, té el valor afegit que serà teatralitzat. Ella, juntament amb Joan Alfred Mengual, que formen la companyia De_paper, faran la interpretació musical amb els personatges que surten a les cançons i que són titelles de paper. La Núria diu que la posada a Manresa serà espectacular perquè es tracta d’una escenografia ideada per Alfred Mengual amb un mur que es plega i desplega, pintat a mà, com si fos un gran llibre de contes il·lustrat amb pestanyes que s’obren per cada capítol o situació.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Transhumància d'ovelles i un os a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Acaba el festival internacional de cant coral: "Han demostrat una gran valentia"
-
Cultura i Espectacles
Daniel Sánchez Alonso, fotògraf de celebritats: "Els meus fills són el gran reportatge de la meva vida"
-
Cultura i Espectacles
Concert del Cor del Queens' College de la Universitat de Cambridge
-
Cultura i Espectacles
L'orgue elèctric sona al pati del jazz a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Adeu argentí al festival polifònic de Terrassa