Igual que havia aconseguit la selecció espanyola masculina una setmana abans, el combinat femení de hockey sala va proclamar-se campió de la tercera categoria del Campionat d'Europa disputat a la capital d'Eslovàquia, Bratislava, i d'aquesta manera va aconseguir l'ascens a la segona categoria del hockey sala continental. L'actuació de les noies que entrena Jordi Alastrue va ser immillorable. Va guanyar amb enorme autoritat els sis partits que va disputar i va acabar en la primera posició de la lligueta de forma incontestable. Les espanyoles van acabar anotant vuitanta gol i només en van rebre un, concretament en el segon duel davant de la selecció irlandesa.
La selecció espanyola va golejar en els seus sis partits d'aquesta competició, que enfrontava els set rivals en una lligueta a una sola volta. Pujaven els dos millors, que van ser Espanya amb divuit punts i Irlanda amb quinze. En la jornada inaugural, Espanya va debutar vencent per 18 a 0 Eslovènia i per 5 a 1 Irlanda en el partit més equilibrat de tots.
Amb tres terrassenques
Les d'Alastrue, entre elles les terrassenques Estel Forte (CD Terrassa), Marta Grau (Júnior), i Clara Badia (Mannheimer), van seguir en la mateixa línia durant els quatre partits restants. Dissabte es van imposar per un insultant marcador de 24 gols a 0 a la selecció de Finlàndia, que va perdre els sis partits que va disputar i només va poder marcar dos gols. Contra l'amfitriona, Eslovàquia, les d'Alastrue van vèncer per 11 a 0. En els dos darrers partits, l'autoritat del sextet espanyol va continuar essent incontestable. L'equip femení espanyol va certificar el primer lloc i l'ascens després de guanyar per 10 a 0 a Dinamarca i per 12 a 0 a Portugal. La propera temporada, la selecció espanyola competirà a l'Europeu de hockey sala de Segona.
La classificació
1. ESPANYA 18 punts (ascens)
2. Irlanda 15 punts (ascens)
3. Portugal 12 punts
4. Eslovàquia 9 punts
5. Dinamarca 6 punts
6. Eslovènia 3 punts
ARA A PORTADA
-
Terrassa La cal·listènia guanya terreny a Terrassa: tres nous espais per entrenar a l'aire lliure Joan Muñoz
-
Terrassa Iñigo Haughey, impulsor de Rabassaires: “Amb el Terrassenc tornem a començar, ara amb el reg directe” Pilar Màrquez
-
Terrassa Mor Ramon Guinjoan: bomber voluntari, propietari de Can Guim i col·laborador del Pentàgon Joan Muñoz
-
-
Terrassa Dues denúncies per enfrontar-se al conductor i dues més per entrar embriagat a l'autobús Arnau Fort
Publicat el
27 de gener de 2020 a
les 20:51
Notícies recomenades
-
Esports
Repartiment de punts entre Vallès i las Rozas a la lliga femenina de Divisió d'Honor "B"
-
Esports
La quinzena edició del Torneig Hockey Solidari recull 26.000 euros
-
Esports
Sant Pere i JET, campions del Torneig Poble de Sant Pere
-
Esports
El CN Terrassa s'estrena a la lliga derrotant per la mínima el Real Canoe
-
Esports
Bronze del CN Terrassa a la Copa Catalunya femenina
-
Esports
El Terrassa FC s'hi deixa la pell per guanyar al camp de l'Arnedo