Des de que va estellar la bombolla immobiliària a l'any 2007, els preus de l'habitatge han patit una correcció a la baixa constant i molt accentuada. Així doncs, segons l'Índex de Preus de l'Habitatge publicat per l'Institut Nacional d'Estadística, la correcció al tercer trimestre del 2015 ha estat del 33,19 per cent respecte als preus del tercer trimestre del 2007 al conjunt de l'estat espanyol pel conjunt dels habitatges -tenint en compte tant l'habitatge nou com el de segona mà- i del 42,19 per cent respecte al valor del segon trimestre del 2007 a Catalunya.
Però aquesta constant baixada de preus ha canviat de tendència al llarg dels darrers mesos. En concret des de l'any 2014 els preus de l'habitatge estan augmentant en termes anuals. De fet, durant el tercer trimestre de 2015 a Catalunya els preus han crescut, respecte als de l'any anterior, un 6,1 per cent i a nivell estatal un 4,5 per cent.
Al igual que qui va comprar un habitatge a l'any 2006, posteriorment es va tirar dels cabells per la decisió presa, no ens tirarem dels cabells dintre d'uns anys al haver deixat escapar l'oportunitat de comprar habitatges als preus actuals? A més a més, amb els tipus d'interès en mínims històrics, no torna a ser la inversió immobiliària una bona inversió?
L'autor és conseller d'Urbegrup. Doctor en Finances i professor universitari.
jtorres@urbegrup.com
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cauen trossos de la façana de tres blocs públics a Can Roca: "S'ha deixat de la mà de Déu" Pilar Màrquez
-
Terrassa Pablo Medrano, CEO de Casual Robots: "Un robot és una sinergia de moltes tecnologies, i la IA ho canvia tot" Aketza Martín
-
Terrassa Carlota Bruna, activista ambiental i pels drets dels animals: "Tothom que ens fem vegans pensem que ho hem fet massa tard" Aketza Martín
-
-
Publicat el
11 de desembre de 2015 a
les 19:55
Notícies recomenades
-
Diners
Cottet reinaugura el seu històric centre de Terrassa després de renovar completament l’espai: "Va ser una de les primeres botigues que vam obrir"
-
Diners
La Cecot crea un servei d’assessorament en mobilitat sostenible
-
Diners
Canvis en les estratègies d’inversió
-
Diners
Terrassa estrena un nou concessionari de campers prèmium
-
Diners
El Vallès Occidental aporta 11 de les 50 pimes de la 15a edició d’Accelera el Creixement
-
Diners
La Cambra de Terrassa redueix un 54,29% la intensitat de les seves emissions de gasos d'efecte hivernacle