Malgrat que és una gran anomalia i no té pas cap tipus de sentit econòmic, el que tinguem tipus d'interès negatius és una de les causes que ens permet a tots -particularment els hipotecats- poder conviure millor amb les seqüeles de la crisis que va començar fa una aproximadament dècada. Això també permet que l'economia es reactivi, ja que tothom té més renda disponible per dedicar-ho al consum.
No obstant, la banca vol canviar les regles del joc a meitat de la partida. I és que l'Euribor -índex de referència que es fa servir a molts països europeus com a referència per determinar el tipus d'interès de les hipoteques- està en tipus d'interès negatius i això afecta adversament als resultats de les entitats bancàries. Quina casualitat! Precisament ara, cal modificar aquest índex. I és que l'Euribor està en procés de reformulació. A qui beneficiarà i a qui perjudicarà aquest canvi que es preveu que s'implementarà a finals del 2018? Bé, per contestar aquesta pregunta només cal saber qui és el que confecciona l'Euribor: l'European Money Markets Institute (EMMI). Però qui son els membres que composen aquesta institució institucional sense ànim de lucre fundada a Bèlgica a l'any 1999? Associacions bancàries nacionals dels estats membres de l'Eurozona, és a dir, la patronal bancària europea. Sospiteu ja qui sortirà guany amb el canvi?
L'autor és conseller d'Urbegrup. Doctor en finances i professor universitari
jtorres@urbegrup.com
ARA A PORTADA
-
Un 30% d’ingressos per addicció al joc a Terrassa són de menors: “N’hi ha prou amb tenir el DNI d’un adult per crear un compte” Arnau Fort
-
-
Llargues cues en la reobertura de l'Orxateria Ribera: "Hi haurà gelats que no hem fet mai" Aketza Martín
-
El sector de materials per a la construcció presenta solucions més sostenibles i duradores en una gran trobada a Terrassa Laura Massallé
-
Incendi dels grans al Mercat de Can Boada: quatre vehicles calcinats i una quinzena de dotacions de Bombers Joan Muñoz
Publicat el
12 de maig de 2017 a
les 20:52
Notícies recomenades
-
Diners
Empezar de Nuevo: una via per sortir del sobreendeutament
-
Diners
Labiana capta més de 5 milions en una ampliació de capital sobresubscrita
-
Diners
Una tona de roba de competició recuperada i transformada en nous productes
-
Diners
Els autònoms demanen un marc normatiu més clar i equilibrat: "Seguim sent ciutadans de segona"
-
Diners
MAPA | Quin és el nivell socioeconòmic del teu veí: la zona de Terrassa més rica duplica el valor de la més pobra
-
Diners
El Vallès Occidental manté el grau de rotació laboral