Hi ha molta incertesa respecte al que farà el Banc Central Europeu amb els tipus d'interès. Si ja és difícil fer previsions econòmiques, aquesta que pot ser catalogada com mig política, encara ho és molt m´es.
I és que l'economia europea no acaba d'anar com ho hauria de fer i una pujada de tipus només faria que una més que probable recessió fos molt més severa. Sí que és cert que tard o d'hora hauran de pujar els tipus d'interès i, lògicament, el que faci la Reserva Federal Americana també afectarà a la política a Europa. No obstant, sembla que els mercats aposten per una pujada gradual i més moderada del que previsiblement es preveia.
I això com ens afecta? Doncs, és hora de controlar costos i tornar a pensar en que aviat hi haurà tipus d'interès positius que faran que els costos financers del deute bancari contractat a tipus variable es tornin a posar on mai haurien d'haver baixat. És a dir, cal fer guardiola i si la tens, confiar en que novament et podran retribuir quelcom pels estalvis, fet que actualment tampoc succeeix
*L'autor és Conseller Urbegrup. Doctor en finances i professor universitari.
jtorres@urbegrup.com
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de febrer de 2019 a les 20:02
Notícies recomenades
-
Diners Eines digitals d’informació borsària
-
Diners “BBVA organitza a Terrassa una trobada per informar del bescanvi d’accions”
-
Diners AEInnova desplega sensors intel·ligents amb suport europeu
-
Diners El consell d'administració del Sabadell rebutja per unanimitat l'opa
-
Diners La Cecot, satisfeta amb el “no” del Congrés a la reducció de la jornada laboral
-
Diners Sensofar instal·la plaques solars per avançar cap a la sostenibilitat