Les exportacions catalanes de productes d'alta tecnologia han augmentat un 20,5% en el segon trimestre de 2019 fins a aconseguir un valor de 2.175,8 milions d'euros, segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat).
Tots els productes d'aquest sector han incrementat les seves vendes a l'exterior, entre els quals destaca el grup de farmacèutics amb un augment del 21,5% de les seves vendes a l'exterior, seguit del grup d'informàtics, electrònics i òptics (un 14,3% més).
El sector de productes industrials de nivell mig-alt (químics, equips elèctrics, maquinària i vehicles) va exportar per valor de 8.613 milions d'euros, un 2,2% menys, la qual cosa suposa el quart trimestre negatiu consecutiu.
Les vendes a l'exterior de la gamma mitjana-baixa (plàstics, minerals, i productes metàl·lics) van ascendir a 2.898,8 milions, un 13,2% més, gràcies a l'augment del 20,6% dels enviaments a països de la UE, a pesar que en la resta del món les exportacions van caure un 1,7%.
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de setembre de 2019 a les 21:14
Notícies recomenades
-
Diners Leitat porta la tecnologia al mar per combatre els microplàstics durant la Copa del Rei de Vela
-
Diners Comertia s’adhereix a la Cecot
-
Diners Viena augmenta les vendes fins als 90,3 milions d'euros el 2024
-
Diners El BBVA eleva el benefici un 9%, fins als 5.447 milions el primer semestre
-
Diners Fluidra guanya 136 milions d’euros fins al juny, un 21,4% més
-
Diners La construcció impulsa l'augment d'empreses i treballadors a Terrassa