Prop d'un centenar de persones es van congregar ahir a la plaça Sant Jaume, enfront del Palau de la Generalitat de Catalunya, per presentar una plataforma contra la "llei Aragonès" (en referència a Pere Aragonès, vicepresident de la Generalitat). Segons asseguren els promotors de la protesta, aquesta nova llei busca "privatitzar els serveis públics", i van anunciar diverses mobilitzacions de protesta.
Es tracta de mig centenar d'associacions i entitats de tota Catalunya, segons van informar els convocants durant l'acte, que han sumat forces per rebutjar "una llei que consolida les externalitzacions i obre la porta a noves privatitzacions de serveis públics".
La plataforma va anunciar dues mobilitzacions però ja ha avisat que farà més accions, que no ha volgut concretar. De moment ha convocat una concentració enfront del Parlament el pròxim 25 de setembre i una manifestació també a Barcelona el 19 d'octubre.
La "llei Aragonès", assenyala el fullet repartit en la concentració, "estableix un marc jurídic idoni perquè siguin les empreses privades les que gestionin i prestin els serveis públics que garanteixen drets fonamentals, fet que degradarà la qualitat dels serveis: s'utilitzaran materials de pitjor qualitat i les plantilles seran cada vegada més precaritzades". Les entitats promotores de les mobilitzacions asseguren que aquesta normativa, ara en tràmits inicials en la cambra catalana, deterioraria "la qualitat dels serveis bàsics a canvi de proporcionar grans beneficis a empreses privades".
Drets fonamentals
"Ens juguem els nostres drets, ens juguem l'educació, la sanitat i els serveis socials. No permetrem que ningú faci negoci amb serveis que són necessaris per al desenvolupament de les nostres vides", indica el text. Després de la lectura d'un manifest, segons va informar ahir l'agencia EFE, els concentrats van efectuar una performance que situava als presents a la Catalunya de 2025, data en la qual es duia a terme l'enterrament dels serveis públics, transportats en un fèretre.
Presenciant el festeig fúnebre es trobava la mort, vestida de negre i amb una màscara del vicepresident del Govern, Pere Aragonès.
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
17 de setembre de 2019 a
les 21:27
Notícies recomenades
-
Diners
La Cambra de Comerç de Terrassa impulsa un programa pioner d'IA en l’àmbit empresarial
-
Diners
Terrassa i la Generalitat creen un grup de treball per simplificar tràmits empresarials
-
Diners
Labiana tanca un préstec sindicat de 37 milions d'euros i llança una ampliació de capital de fins a 5,07 milions
-
Diners
La terrassenca Marta Sánchez, nova vocal de la CEOE
-
Diners
Una vintena de pimes industrials inicien a Terrassa una prova pilot per convertir-se en més sostenibles
-
Diners
La Cecot llança nous vídeos i reculls de lèxic per impulsar el català en l’àmbit laboral