Responsables de l'administració de l'Estat, de l'Ajuntament de Barcelona i del Consorci de la Zona Franca van apostar ahir per la col·laboració públic-privada per solucionar el problema de l'habitatge assequible, durant la inauguració del saló immobiliari Barcelona Meeting Point. El saló, que se celebra fins al 19 d'octubre en el recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, compta amb més de 280 empreses participants de 26 països, un 5% més. El secretari d'Estat d'Infraestructures, Pedro Saura, va dir que vol potenciar la col·laboració públic-privada per solucionar el problema de l'habitatge a preu assequible que existeix a Espanya.
Per Saura, els avantatges de la revolució 4.0 en el sector immobiliari permeten que la política d'habitatge sigui "més intensa i eficient", perquè es pot fer més habitatge social a preu assequible. Segons Saura, gràcies a aquesta tecnologia podem tenir un sector immobiliari més dinàmic, la qual cosa generarà més ocupació i inversió i facilitarà tenir un sector més "sa, equilibrat i estable". "És un sector que té recorregut en aquest moment", afirmà, i va afegir que és "fonamental" per donar suport al cicle econòmic i perquè aquest sigui més llarg. El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, va apuntar que el Barcelona Meeting Point és una mostra de l'impacte que té el sector i que posa en relleu un dels principals problemes que tenim, "la dificultat de l'accés a un habitatge".
Accés a l'habitatge
Va apostar perquè des de les institucions es faciliti l'accés dels ciutadans a un habitatge digne i va assegurar que des de l'ajuntament es reafirmen en la seva voluntat d'intensificar la promoció d'habitatge assequible, protegida o no. Per Collboni, la creació d'ocupació i l'impuls empresarial és una mostra del "dinamisme" que continua generant Barcelona com a ciutat global que vol mantenir la seva activitat econòmica i la seva capacitat d'innovar i d'atreure talent i inversions. Per això, Collboni també aposta per la col·laboració públic-privada i va demanar al sector privat que ajudi a comptar amb un parc d'habitatges de lloguer i a afrontar, així, el repte de no perdre població en les grans ciutats, i alhora tenir la capacitat d'atreure més talent jove. El delegat de l'Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Pere Navarro, va dir que el país continua tenint problemes perquè alguns col·lectius puguin accedir a l'habitatge. "És un problema complex i difícil de solucionar i només se li pot donar resposta amb col·laboració públic-privada".
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
16 d’octubre de 2019 a
les 20:46
Notícies recomenades
-
Diners
La Cambra de Comerç de Terrassa impulsa un programa pioner d'IA en l’àmbit empresarial
-
Diners
Terrassa i la Generalitat creen un grup de treball per simplificar tràmits empresarials
-
Diners
Labiana tanca un préstec sindicat de 37 milions d'euros i llança una ampliació de capital de fins a 5,07 milions
-
Diners
La terrassenca Marta Sánchez, nova vocal de la CEOE
-
Diners
Una vintena de pimes industrials inicien a Terrassa una prova pilot per convertir-se en més sostenibles
-
Diners
La Cecot llança nous vídeos i reculls de lèxic per impulsar el català en l’àmbit laboral