Venair Group construeix una nova planta al Polígon Nord
El nou centre comptarà amb unes instal·lacions de 2.200 metres quadrats i duplicarà l’actual capacitat de producció de Venair Biotech
- Anna Clariana il·lustra "Bosc endins"
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el
11 de maig de 2021 a
les 08:00
Actualitzat el
02 d’abril de 2022 a les
17:43
Venair Group, fabricant de tubs de silicona bio farmacèutica i dissenyador de peces i tubs especials per a diferents indústries, ha començat a construir un nou centre al Polígon Nord de Terrassa que comptarà amb una superfície de 2.200 metres quadrats amb múltiples sales blanques ISO7 destinades a la fabricació de tubs de silicona, tubs termoplàstics, bosses de bioprocessament i la integració de sistemes de transferència de fluids d’un sol ús, laboratoris i sales de reunions.
El grup, líder tecnològic en enginyeria i fabricació de mànegues de silicona per a diverses indústries, amb especial èmfasi en les farmacèutiques, biotecnològiques i aeronàutiques, ha anunciat un pla per expandir les seves plantes productives. “La recent demanda pel creixement del mercat farmacèutic i biotecnològic, particularment per donar suport als requeriments pertinents a la producció global de les vacunes per la Covid-19, ha resultat en una pla d’expansió per incrementar la capacitat productiva de la divisió Biotech”, expliquen des de Venair, que la setmana passada va començar les obres de construcció d’un nou centre productiu a la nostra ciutat, que estarà integrat dins del campus que Venair ja té al Polígon Nord.
35 anys d’experiència
L’empresa va néixer com a Venair Ibérica, S.A. el 1986, com a sucursal de l’empresa suïssa Venair Techink AG, i el 1993 es va desvincular definitivament de l’oficina central de Suïssa. Gràcies a això, la companyia va obrir la seva seu a Terrassa, es va consolidar al mercat nacional i va començar a exportar els seus productes a Europa.
Avui dia té dues sales blanques per a la producció de productes i solucions “biotech” a Terrassa i a Ho Chi Minh (Vietnam), on té sengles plantes de fabricació. En té una tercera a Romania i comercialitza els seus productes a més de 70 països, gràcies a una àmplia xarxa de 24 oficines en 21 països d’Amèrica, Europa, Àfrica i Àsia, i un equip compost per un total de 350 treballadors.
Amb la nova planta, que estarà ubicada al carrer de Perpinyà 27-29 i que es preveu que pugui entrar en funcionament el quart trimestre de 2022, la capacitat productiva de Venair Biotech serà el doble de l’actual. A més, es generarà un equip nou d’aproximadament 100 treballadors, entre els quals hi haurà operadors altament qualificats, enginyers i científics.
Les sales blanques que hi haurà comptaran amb maquinària de barreja, extrusió, injecció i curat de polímers, a més de línies d’assemblatge de sistemes “single use” biofarmacèutics i equips de control de qualitat.
El grup tenia previst aquest pla d’expansió per d’aquí a uns quants anys, però ha decidit avançar-lo per les circumstàncies actuals. “La demanda global de solucions d’un sol ús per a aplicacions biotecnològiques està estressant la cadena de subministrament. Per aquest motiu, Venair ha accelerat el termini d’execució del projecte i la inversió en la nova infraestructura per incrementar la capacitat productiva i el desenvolupament de producte”, expliquen.
Notícies recomenades
-
Diners
La Cambra de Comerç de Terrassa impulsa un programa pioner d'IA en l’àmbit empresarial
-
Diners
Terrassa i la Generalitat creen un grup de treball per simplificar tràmits empresarials
-
Diners
Labiana tanca un préstec sindicat de 37 milions d'euros i llança una ampliació de capital de fins a 5,07 milions
-
Diners
La terrassenca Marta Sánchez, nova vocal de la CEOE
-
Diners
Una vintena de pimes industrials inicien a Terrassa una prova pilot per convertir-se en més sostenibles
-
Diners
La Cecot llança nous vídeos i reculls de lèxic per impulsar el català en l’àmbit laboral