Alerten d’una possible manca d’un additiu per moure vehicles dièsel
Diners
El Gremi de Transports i Logística tem “conseqüències que poden ser molt greus”
- Alerten d’una possible manca d’un additiu per moure vehicles dièsel
ARA A PORTADA
-
Terrassa Ballar com a eina de benestar durant el procés oncològic: “Et dona ales per alliberar-te” Arnau Fort
-
Terrassa Els Mossos investiguen la mort violenta d’un home a Terrassa: Apunten a una baralla entre sensesostres Arnau Fort
-
Terrassa Les Arenes i Sant Llorenç tindran una nova zona de lliure circulació de gossos Pilar Màrquez
-
Esports Berta Abellan, flamant doble campiona del món: “Tenir una àrea d’entrenament a casa meva seria espectacular” Jordi Guillem
-
Publicat el
31 d’octubre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
29 d’octubre de 2021 a les
19:08
El Gremi de Transports i Logística alerta d’un nou element que assegura que amenaçarà l’activitat del transport i la mobilitat. L’associació explica que a “l’alarmant pujada en més d’un 30% dels preus dels carburants que hi ha hagut en l’últim any, i que previsiblement continuarà incrementant en els pròxims mesos”, ara s’hi afegeix la possible escassetat de l’additiu AdBlue, necessari perquè els cotxes, camions i autobusos dièsel de menor antiguitat puguin moure’s.
El gremi, integrat a Cecot, assegura que la pràctica totalitat de les fàbriques de producció a Europa han anunciat la paralització o reducció de la seva producció “a conseqüència d’increments de més d’un 500% dels preus del gas natural en l’últim any”, del qual s’extreu aquest producte. Creuen que això provocarà un encariment a curt termini i recomanen als transportistes que facin acopi davant una possible escassetat a partir de novembre.
Des de l’entitat indiquen que aquest additiu és imprescindible per al funcionament dels motors dièsel en una bona part dels camions i autobusos fabricats a partir de 2009 i dels cotxes produïts a partir de 2015, per poder complir amb la normativa europea sobre reducció en els nivells d’emissions contaminants a l’atmosfera, i avisen que les conseqüències de la falta d’aquest additiu en els vehicles “poden ser molt greus, ja que en la majoria dels casos impedeix l’arrencada dels motors”.
Tanmateix, desaconsellen als transportistes adquirir emuladors i instal·lar-los en els motors dels vehicles per poder continuar circulant, ja que podrien incórrer en infracció mediambiental amb multes de fins a 20.000 euros.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Obren un nou taller oficial de Toyota a Terrassa: "Ho hem fet pels clients i pels treballadors"
-
Diners
El Programa Integral Plus facilita 12 contractes indefinits a la indústria vallesana
-
Diners
L’AIPC reclama eliminar definitivament l’impost als envasos de plàstic: "Defensem una regulació ambiental coherent"
-
Diners
L’Eseiaat suma tres reconeixements als Premis Diada dels Enginyers Industrials
-
Diners
El viver d’empreses de la Cambra ha acollit un centenar de negocis en tres anys
-
Diners
El Vallès Occidental tanca l’agost amb un 9,9% més de contractes que fa un any