El nou règim d’autònoms, “un pas endavant”
L’Autcat considera que la nova proposta de cotització és un avenç, però continua demanant tenir els mateixos drets i deures que els treballadors per compte d’altri
- El nou règim d’autònoms, “un pas endavant”
ARA A PORTADA
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 20 de juliol de 2022 a les 18:20
Actualitzat el 20 de juliol de 2022 a les 19:27
Els autònoms associats a la patronal terrassenca Cecot veuen l’acord entre el govern espanyol i les principals associacions d’autònoms per fixar les quotes que hauran de pagar els pròxims anys com un “primer pas endavant”. La junta de l’Organització d’Autònoms de Catalunya -Autcat considera que és un avenç que ha de permetre que les persones treballadores autònomes cotitzin pels seus ingressos reals i accedeixin en el futur a pensions més altes.
No obstant això, l’entitat assenyala que és “tot just un esborrany”. El seu president, Enric Rius, avisa que estaran atents al redactat final dels reglaments i les ordres ministerials posteriors que han d’implementar i dur a la pràctica l’esperit de l’acord.
Des de l’Autcat també es considera important corregir l’argumentació que apunta al fet que la baixa cotització dels autònoms està posant en risc el sistema de pensions. “Lamentem que es vulgui donar la idea que una baixa cotització per part dels autònoms sigui la causant de tensar el sistema perquè una baixa cotització a qui perjudica realment és als mateixos autònoms”, sosté Rius, qui considera que “si el sistema està en risc és perquè s’estan carregant a la caixa de la Seguretat Social partides que pertocaria cobrir amb els Pressupostos Generals de l’Estat i no amb la SS” i posa d’exemple els mínims vitals.
Notícies recomenades
-
Diners
Terrassa tanca el 2025 amb 566 aturats menys que un any abans
-
Diners
Del control del Bizum a les noves deduccions: claus fiscals del 2026
-
Diners
Cap al 2026
-
Diners
Leitat impulsa la innovació a la vallesana Coniex a través de la fabricació additiva
-
Diners
Torrella firma una planta clau per a la mobilitat elèctrica
-
Diners
Yomovo superarà els 600 milions d'euros de facturació el 2025