La farmacèutica Boehringer Ingelheim creix amb l’impuls de Jardiance
L’any passat, la companyia va escollir Sant Cugat per a la producció internacional del medicament
- La farmacèutica Boehringer Ingelheim creix amb l’impuls de Jardiance
ARA A PORTADA
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el
30 d’agost de 2023 a
les 17:30
L’alta demanda de Jardiance, tractament per a malalties cardiometabòliques que centralitzarà tota la producció internacional a Sant Cugat, ha impulsat en bona part el creixement de la biofarmacèutica alemanya Boehringer Ingelheim el primer semestre de l’any, quan les vendes netes de la companyia van augmentar un 9,7%, arribant als 12.200 milions d’euros.
Només a l’àrea de productes farmacèutics per a la salut humana del grup, que té la seu espanyola a la nostra comarca, les vendes netes van incrementar-se un 11,3%, fins als 9.600 milions d’euros, els primers sis mesos del 2023. El fàrmac Jardiance va contribuir al creixement amb 3.500 milions d’euros.
A més, la companyia preveu que l’impuls d’aquest medicament, desenvolupat juntament amb Lilly, augmenti encara més després que la Comissió Europea ha aprovat el seu ús per al tractament d’adults amb malaltia renal crònica (MRC), sumant aquesta indicació a les ja existents per a diabetis tipus 2 i insuficiència cardíaca. Des de Boehringer destaquen que a tota la Unió Europea més de 47 milions de persones pateixen una malaltia renal crònica (més de 850 milions a tot el món) i asseguren que amb aquesta nova aprovació, el medicament podria ajudar a controlar els riscos de malalties cardio-renals-metabòliques, sovint connectades. Aquest tipus d’afeccions afecten més de 1.000 milions de persones a tot el món.
El maig del 2022 Boehringer Ingelheim va anunciar que escollia la seva seu espanyola per a la producció internacional de Jardiance, amb una inversió de més de 17 milions d’euros per a la creació de la línia de producció. S’esperava que la planta vallesana arribi a produir fins a 1.000 milions de comprimits l’any, que s’exportaran principalment a Europa i els EUA a partir del 2024.
Notícies recomenades
-
Diners
Leitat lidera un projecte de 2,2 milions d'euros per combatre contaminants emergents
-
Diners
L'atur minva en 71 persones el març a Terrassa
-
Diners
Terrassa és el segon municipi català amb més empreses del sector del "packaging"
-
Diners
Química i plàstic lideren la dimensió empresarial a Terrassa
-
Diners
Leitat i IFLEX impulsen una solució innovadora per reciclar envasos flexibles multicapa
-
Diners
Conseqüències de la guerra a l’Iran