Terrassa tanca el tercer trimestre amb menys empreses i treballadors
Entre juny i setembre, el nombre de negocis ubicats a la ciutat ha baixat en 70. Els autònoms, en 45 i els assalariats que hi treballen, en 895
- El CN Terrassa no descarta la sorpresa
ARA A PORTADA
-
-
Una tradició nova que vol aportar festa i reivindicar el paper dels animals a la cultura Aketza Martín
-
-
Prudència i esperança a la comunitat veneçolana de Terrassa: "No hi ha reconstrucció sense cohesió social" Aketza Martín
-
La sala d'operacions de Ses Majestats els Reis, al descobert: "És màgic, ideal pels infants" Arnau Fort
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 23 d’octubre de 2024 a les 18:04
Actualitzat el 23 d’octubre de 2024 a les 18:14
Terrassa ha tancat el tercer trimestre del 2024 amb un descens tant en el nombre d'autònoms i assalariats com en el d'empreses. Així es desprèn de les dades recollides en l'últim informe sobre l'evolució del mercat de treball a
Terrassa elaborat pel Servei d'Estudis i Observatori de la Ciutat.
El balanç dels últims tres mesos és negatiu en els tres camps, quelcom que feia temps que no es produïa i que contrasta amb el creixement que hi va haver en els tres àmbits el segon trimestre. Entre l'1 de juliol i el 30 de setembre, la ciutat ha perdut 45 treballadors per compte propi i 895 per compte d'altri, així com 70 negocis.
L'indicador en què la davallada ha estat més pronunciada en termes percentuals és el de les empreses. En acabar el segon trimestre hi havia 5.455 centres de treball a Terrassa, una xifra que s'ha reduït un 1,28% en tres mesos. I és que Terrassa va tancar setembre amb 5.385 companyies, 70 menys.
La baixada s'ha donat, sobretot, en el sector serveis i el de la construcció. El primer ha passat de 3.953 empreses a 3.899, 54 menys (-1,37%). El segon n'ha perdut 15 (-1,81%), passant de 829 a 814. La indústria ha resistit prou bé. En aquest sector només ha desaparegut una empresa de les 665 que hi havia a 1 de juliol. Per la seva banda, l'agricultura ha mantingut les vuit empreses amb què ja comptava Terrassa al segon trimestre.
Notícies recomenades
-
Diners
Del control del Bizum a les noves deduccions: claus fiscals del 2026
-
Diners
Cap al 2026
-
Diners
Leitat impulsa la innovació a la vallesana Coniex a través de la fabricació additiva
-
Diners
Torrella firma una planta clau per a la mobilitat elèctrica
-
Diners
Yomovo superarà els 600 milions d'euros de facturació el 2025
-
Diners
El Vallès Occidental lidera els ajuts industrials de la Generalitat el 2025