
Deu anys treballant per canviar el paradigma energètic de la indústria
L'empresa terrassenca AEInnova compleix una dècada des de la seva fundació. La companyia afronta el repte de passar de ser una firma tecnològica i científica a una de productora i comercialitzadora

ARA A PORTADA

- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 12 de novembre de 2024 a les 20:06
Actualitzat el 12 de novembre de 2024 a les 20:47
El 2014, cinc professors-investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona i quatre enginyers van decidir aprofitar la calor residual per alimentar sensors i digitalitzar processos on altres tecnologies fallaven. Van presentar el projecte a la Fundación Repsol i EIT InnoEnergy i van rebre llum verda per començar. Aquella iniciativa es va traduir en la fundació de l’empresa terrassenca Alternative Energy Innovations (AEInnova), que el passat 17 d’octubre va celebrar deu anys i que aquest dimarts ha organitzat un acte commemoratiu a la seva seu, a Ca n’Aurell.
“Ens vam proposar un objectiu clar, contribuir a la sostenibilitat del planeta a través de la innovació. Han estat anys de treball intens i de reptes complexos, però també d’assoliments que ens han impulsat a seguir endavant. Amb esforç i dedicació hem atret socis i inversors que han cregut en nosaltres i en la nostra visió. Hem aconseguit finançament d’institucions tan importants com el CDTI [entitat depenent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats] i la Comissió Europea i disposem d’un equip que treballa cada dia per a canviar el paradigma energètic de la indústria”, ha explicat el president de la firma, Raúl Aragonés.
La companyia ha desenvolupat uns innovadors sensors industrials sense fils per a manteniment predictiu, alimentats amb calor residual. Gràcies a la inversió pública i privada, i sobretot gràcies a la confiança i el suport de treballadors, socis i entitats locals, autonòmiques, nacionals i europees, el que va començar com el somni de nou investigadors i enginyers, ha esdevingut una empresa que vol deixar empremta en la lluita contra el canvi climàtic, apropant les tecnologies més disruptives al sector industrial per transformar la calor residual en electricitat.
[caption id="attachment_567103" align="aligncenter" width="700"]
David Comellas, amb una mostra del que fan a AEInnova / Alberto Tallón[/caption]
“Treballem en l’àmbit de la tecnologia profunda. En el nostre país hi ha molt potencial i talent, però no un ecosistema propici. Desenvolupar una tecnologia des de zero no és fàcil, però ho hem aconseguit. Tenim els dos primers productes ja certificats. Ara hi ha una feina de transformació d’una empresa purament tecnològica i científica a una empresa productiva i comercial”, ha indicat David Comellas, que va decidir sumar-se al projecte d’AEInnova a començaments del 2016 i que n’és l’actual CEO.
Meritxell Lluís, tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica, ha recordat que en els seus inicis, l’empresa va ser allotjada al Qu4drant.0 de l’Ajuntament i "en nom de Terrassa" els ha agraït “la gran aportació que feu al desenvolupament tecnològic no només de la ciutat, sinó del país”.

Notícies recomenades
-
Diners Lleuger descens de l'ocupació després de quatre mesos seguits d'augments
-
Diners La Cambra de Terrassa ofereix una nova i original formació sobre transformació digital per a pimes
-
Diners Terrassa connecta empreses emergents i consolidades en el sector audiovisual
-
Diners Les cambres aplaudeixen el decret llei per agilitzar els projectes de generació d'energia renovable
-
Diners Nova estratègia per a la indústria vallesana
-
Diners El campus d’emprenedoria de la Cambra s’obre a un públic més ampli