La Cambra de Terrassa coordinarà la xarxa estatal de centres d’innovació digital
Diners
El hub liderat per la corporació terrassenca compartirà la responsabilitat amb el CIDIHUB de Tenerife durant el període 2025 – 2026
- Juli Orihuela és nomenat director general de DC Fine Chemicals
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de març de 2025 a
les 11:41
Actualitzat el
05 de març de 2025 a les
15:57
El Digital Impulse Hub (DIH), aliança liderada per la Cambra de Comerç de Terrassa que incorpora també universitats i administració local per ajudar a digitalitzar les pimes i l’administració, assumirà la coordinació de la xarxa dels 25 European Digital Innovation Hubs (EDIHs) reconeguts per la Unió Europea a l’Estat espanyol durant el període 2025 – 2026. El hub terrassenc durà a terme aquesta tasca conjuntament amb el CIDIHUB de Tenerife.
Els EDIHs, finançats amb fons públics a través dels Next Generation i del programa PADIH del Ministeri d’Indústria i Turisme, ofereixen serveis per impulsar la transformació digital de les pimes i administracions públiques. L’objectiu és que un 70% de les pimes europees aconsegueixin incorporar solucions de digitalització avançada de cara l’any 2030.
La designació del Digital Impulse Hub de Terrassa i del CIDIHUB de Tenerife com a coordinadors va formalitzar-se durant el “IV Encuentro Nacional de EDIHs”, celebrat a Santiago de Compostel·la la setmana passada. Segons el director general de la Cambra de Comerç de Terrassa, Josep Prats, aquest nomenament permetrà donar més visibilitat a la tasca dels EDIHs davant les institucions públiques clau i posar de relleu la importància dels serveis que ofereixen. “Aquests centres actuen com a punts d’entrada per a les pimes que volen implementar tecnologies digitals disruptives i adaptar els seus productes, processos o serveis a la transformació digital”. Prats també destaca la necessitat de treballar per assegurar la continuïtat del finançament públic per al període 2026 – 2028.
El director d’Innovació de CIDIHUB, Igor Suárez, subratlla que “l’optimització de la col·laboració interregional i sectorial, la transferència de coneixement i la millora de l’accés de pimes i administracions a serveis i oportunitats de finançament per a la digitalització són objectius clau dins la xarxa d’EDIHs”.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Agost: un mes tradicionalment volàtil per als mercats financers
-
Diners
Terrassa perd 1.660 afiliats a la Seguretat Social al juliol
-
Diners
Eurofragance reforça l’aposta per l’Índia amb un nou director
-
Diners
Les matriculacions de cotxes creixen un 18,9% a Terrassa fins al juliol
-
Diners
HelpEmpresa reforça les seves aliances
-
Diners
Vuit de cada deu emprenedors han patit estrès o ansietat per la gestió del negoci