Remuntada eficaç que permet sumar tres punts

Publicat el 09 de setembre de 2019 a les 21:15
El San Cristóbal va sumar els tres primers punts de la temporada després de remuntar un gol al Sants al Municipal de Ca n'Anglada. El conjunt que dirigeix el tècnic Oliver Ballabriga, a la segona jornada de Lliga, va ser mereixedor d'una victòria que va haver de suar a base d'empenta, d'una bona creació d'accions encaminades a gol i d'actitud vencedora a la represa, després d'una primera meitat en la qual no va saber encertar en les arribades de què va disposar.

Els gols de Mario Cantí, que va fer un partit excels, i Éric Zarate, van permetre al conjunt parroquial treure's en part el mal sabor de boca de la derrota per la mínima de la primera jornada, al camp del Cerdanyola, una ensopegada que no van meritar en cap moment. Els de Ballabriga van treballar amb molt de les seves armes per recuperar tres punts que estaven en perill després del gol de Josele.

Un dels punts que fan el futbol un esport amb tants seguidors i tan apreciat és que cadascú el veu a la seva manera. Al final de la primera meitat, la sensació que flotava per l'ambient del Municipal de Ca n'Anglada era que el San Cristóbal no estava jugant malament i que havia merescut algun gol. Posteriorment, en roda de premsa, Ballabriga es mostrava enutjat pel joc ofert pels seus als primers 45 minuts del matx. Els entrenadors, està clar, són molt més exigents i, per descomptat, són els que coneixen més les qualitats dels seus jugadors i el que pot oferir el seu equip. I, per tant, segurament que s'omplen més de raons que no pas els altres actors que formen l'entorn d'aquest esport.

Color local
En qualsevol cas, el que és cert és que els primers minuts de partit van ser de color local i Xavi Murcia amb una jugada per banda dreta i una acció atacant entre Mario Domingo i Éric Zárate, van suposar dues arribades amb cert perill per part dels locals. El minut 12, i després un córner, Mario Domingo va apoderar-se de la pilota i, amb un potent xut, va posar a prova al porter del Sants, Oriol, que va refusar a córner de nou, amb certes dificultats. Poc després, i en una jugada de banda, Éric Zárate va rematar de cap a fora. I, en el minut 21, i en una cavalcada de Xavi Murcua per la banda dreta, Ruy Gama, de cap, va rematar al travesser i, posteriorment, la pilota va sortir fora.

El Sants, per la seva banda, volia tenir la pilota però sense poder vestir-se amb efectivitat a l'hora d'arribar a l'àrea d'un Dani Lledó que no passaria per cap angoixa pel que fa a oportunitats clares per marcar durant els primers 45 minuts. Però, i aquí també rau una gran part de la grandesa i l'atractiu del futbol, en una jugada aparentment innocent, i al temps afegit, Josele va arreplegar la pilota dins de l'àrea després d'un fora de banda sense perill evident, i va rematar per convertir la seva acció en un inesperat 0 a 1.

Amb el tòpic del gerro d'aigua freda a la cara, el San Cristóbal va marxar als vestidors una mica ensopit, però a la represa va saber afilar les urpes per acabar remuntant, es podria dir en el llenguatge esportiu, de forma heroica, un partit que se li havia complicat molt. Dos gols van ser suficients, en una segona meitat encara més de color local, per signar una reacció amb un preu innegociable tres punts.

Només començar aquest segon temps, Mario Domingo i Éric Zárate van disposar d'una doble ocasió que no va arribar, en cap dels dos casos, a bon port. El San Cristóbal intentava posar una marxa més davant d'un Sants que semblava conformat amb la seva minsa renda i que provava de sorprendre en contraatacs que tenien un guió molt curt, amb pilotes en llarg que la seriosa defensa local s'encarregava d'avortar cada vegada que tocava.

El gol de l'empat
Tot va canviar de rumb en el minut 14, i en una jugada de córner, que va executar Joel Sánchez, no tan actiu com la passada jornada, i que va rematar de manera impecable Mario Cantí, superant a tots, per establir la igualada un. Aquest gol va modificar encara més l'escenari. Ja igui perquè no s'ho esperava, o perquè no va saber encaixar bé l'empat dels egarencs, el Sants va anar diluint-se a poc a poc, mentre es perdia en faltes absurdes que li costaven amonestacions evitables.

Els parroquials van veure el camí obert cap a la victòria i van prémer l'accelerador en tots els sentits. Ballabriga havia donat entrada abans del gol a Junior i Sergi Martínez, que van aportar molt en el joc més viu de l'equip. No es fabricaven moltes oportunitats però el partit s'anava decantant a favor dels terrassencs que, poc abans de la mitja hora de joc, certificarien la remuntada.

Era el minut 26 quan el San Cristóbal va robar en defensa i va iniciar un contraatac que va resultar mortífer pel Sants. Júnior va servir la pilota a Éric Zárate que, després de trencar el fora de joc, es va plantar davant Oriol i el va batre amb una rematada precisa. Era el 2 a 1 i tot es posava de cara pels locals. Després, hi va haver poc a destacar, llevat d'un xut de Junior que va sortir fora. El 2 a 1 es va mantenir fins al final impertèrrit.


La fitxa

CP SAN CRISTÓBAL, 2

Dani Lledó, Óscar Sierra, Sabih Murcia, Ricki, Óscar Oliver, Ramon Suárez, Ruy Gama, Joel Sánchez, Eric Zárate, Mario Cantí i Mario Domingo. Sergi Martínez i Júnior van entrar, respectivament, per Ruy Gama i Ramon Suárez, en el minut 51; i Tom va substituir Mario Cantí, en el minut 89 de partit.

UE SANTS, 1

Oriol, Fabre, Alberto, Picolo, Sergi, Mulero, Guille, Sergio, Sumarroca, Josele i Guillermo. Aleix va substituir Mulero, en el minut 75; Juli a Sergio, en el minut 82; i Markus va entrar per Guille, en el minut 86 de partit.

Àrbitre. Jaime Gisbert González. Va amonestar amb tarjeta groga als locals Óscar Sierra i Mario Domingo i als visitants Mulero, Picolo, Guille, Sumarroca, Josele i Aleix.

Gols. 0-1, minut 45, Josele; 1-1, minut 59, Mario Cantí; 2-1, minut 71, Eric Zárate.


Un per un

Dani Lledó. Vacant. Llevat de la jugada del gol, en la que poc podia fer, va tenir poca feina i la va resoldre sense dificultats.

Óscar Sierra. Òptim. Molt aplicat en defensa, es va moure pel terreny de joc amb desimboltura i encert.

Xavi Murcia. Fulgurant. Es va fer un tip de treballar pel bé de l'equip, tant en la faceta defensiva com en l'atacant.

Ricki. Formal. Va fer un partit molt seriós a la part defensiva en tot moment i va col·laborar en les jugades d'estratègia.

Óscar Oliver. Serè. No li va cremar la pilota i es va mostrar molt segur en defensa i sense fissures.

Ramon Suárez. Enèrgic. Va aportar força i la feina de desgast al centre del camp.

Ruy Gama. Constant. Va treballar com sempre sense descans i va poder marcar de cap.

Joel Sánchez. Decaigut. Va posar-hi moltes ganes però li va faltar més presència, com al partit contra el Cerdanyola.

Éric Zárate. Resolutiu. Va lluitar molt i va disposar de poques opcions però va marcar la que calia, la que va donar el triomf.

Mario Cantí. Magistral. No només va ser l'autor del gol de l'empat, també va ser el millor del seu equip amb constància i grans aportacions.

Mario Domingo. Participatiu. Va ser insistent en les seves aportacions ofensives i va provar el xut a porteria.

Junior. Revulsiu. La seva entrada va aportar frescor, velocitat i verticalitat en atac. Va participar activament en la jugada que va suposar el 2 a 1.

Sergi Martínez. Espavilat. Com acostuma, va donar suport a la feina fosca del centre del camp i va jugar amb criteri.

Tom. Servicial. Va disposar de molts pocs minuts però va ajudar a conservar el resultat.