El somni europeu és viu

Publicat el 12 de desembre de 2019 a les 21:08
En cinc de les deu temporades que porta l'equip femení del CN Terrassa a la Divisió d'Honor ha tancat la primera volta de la Lliga ocupant la cinquena posició. Enguany, les noies de Xavi Pérez són cinquenes amb quinze punts i un balanç de 5 victòries i 4 derrotes. Han marcat 109 gols i n'han encaixat 78. Es tracta dels quarts millors registres, tant ofensius com defensius. Les terrassenques han perdut els seus partits davant dels quatre primers (Mataró, Mediterrani, Sabadell i Sant Andreu, els quatre que han disputat enguany competició europea), però ho han fet en la majoria dels casos per resultats ajustats.

Després d'haver-se reforçat amb quatre jugadores de la importància de les exwaterpolistes del CN Sabadell Olga Domènech (capitana), Bea Ortiz i la terrassenca Paula Leitón i de la boia del Sant Andreu Pili Peña semblava que l'exigència seria superior per a l'equip de Xavi Pérez, que tenia i segueix tenint com a objectiu prioritari acabar la fase regular entre els quatre primers classificats per tal de poder disputar per primera vegada a la història el "play off" pel títol i anar a Europa l'any vinent. "Estic content de com ens ha anat en aquesta primera volta, però vull més. M'hauria agradat poder guanyar a algun dels quatre grans. Necessitarem fer-ho a la segona volta si volem acabar entre els quatre primers", explica el preparador terrassenc, que segueix entrenant durant aquesta aturada hivernal, tot i que la portera Sandra Domene, Paula Leitón, Bea Ortiz i Pili Peña estan concentrades fins al diumenge 22 a Sierra Nevada amb la selecció espanyola.

El CN Terrassa va començar la Lliga perdent tres dels quatre primers partits. Igual que la temporada passada, però, el calendari era especialment exigent. Va començar rebent al CN Sabadell, que es va imposar per deu gols de diferència (7-17) a la piscina de l'Àrea Olímpica. En la segona jornada, l'equip va perdre només de dos (12-10) a la piscina d'un altre dels quatre grans, el CN Sant Andreu.

Un calendari complicat
Després de golejar per 17 a 1 un CDN Boadilla que tot i acabar de pujar és sisè a només dos punts del Natació, l'equip va visitar la piscina d'un CN Mataró que és el campió d'hivern amb 27 punts. A la capital del Maresme, les de Pérez van saber forçar un final relativament ajustat, però van acabar caient per quatre gols de diferència (10-6). A Terrassa, el Mediterrani es va imposar per la mínima (11-12).

Després de les nombroses baixes que ha patit el CN Sabadell, la Lliga sembla haver-se equilibrat. En les nou temporades anteriors havia guanyat tots els partits de Lliga en acabar la primera volta i també a final de temporada, a banda de guanyar cada any el "play off" amb una autoritat insultant. Enguany, Mataró i Mediterrani han estat capaços de guanyar per la mínima les sabadellenques. De fet, el líder és un Mataró que ha guanyat els nou partits que es porten disputats.

La primera volta de la temporada ha servit a les noies del CN Terrassa per anar progressant. "Sabíem que teníem un equip nou i que caldria que els quatre fitxatges s'acostumessin a jugar junts, tot i que ja ho havien fet a la selecció. Aquest és un procés que necessita temps, però crec que s'està produint. I precisament això és el que em fa ser més optimista de cara a la segona volta", assenyala el tècnic.

La lliga torna l'1 de febrer
La competició es reprendrà d'aquí a un mes i mig. El dissabte 1 de febrer, el CN Terrassa començarà la segona volta a Can Llong visitant el CN Sabadell. I set partits després, les egarenques s'acomiadaran de la fase regular de la competició visitant a Can Rosés un CN Rubí que ara és avant penúltim. Enmig afrontaran amb la màxima il·lusió una Copa de la Reina de la qual posseeixen dos subcampionats.

Xavi Pérez té clar que les noies faran un pas endavant i se situaran entre les quatre primeres. "Anem creixent partit a partit. Hem demostrat que podem plantar-li cara a qualsevol. Estem a només un punt de distància del nostre objectiu. Sabem que la igualtat és màxima, però confio cegament en aquest equip i sé que aconseguirà ficar-se al "play off", assegura Xavi Pérez, que porta deu anys treballant amb un equip que ha anat creixent a poc a poc. Ara ha arribat el moment de fer un petit salt qualitatiu.


La primera volta

1. CN Terrassa - Sabadell 7 - 17

2. Sant Andreu - CN Terrassa 12 - 10

3. CN Terrassa - Boadilla 17 - 1

4. Mataró - CN Terrassa 10 - 6

5. CN Terrassa - Sant Feliu 15 - 6

6- Zaragoza - CN Terrassa 9 - 10

7. CN Terrassa - Mediterrani 11 - 12

8. Catalunya - CN Terrassa 3 - 16

9. CN Terrassa - Rubí 17 - 8


La classificació

1. CN Mataró 27 punts

2. CE Mediterrani 24 punts

3. CN Sabadell 21 punts

4. CN Sant Andreu 16 punts

5. CN TERRASSA 15 punts

6- CDN Boadilla 13 punts

7. CN Sant Feliu 7 punts

8. CN Rubí 6 punts

9. CN Catalunya 4 punts

10. EW Zaragoza 0 punts
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google