Rècord de velocitat per a Jan Ballbé a la Pica d’Estats
El corredor d'Ullastrell va pujar i baixar del cim més alt de Catalunya en un temps de 2 hores, 4 minuts i 19 segons
ARA A PORTADA
Publicat el
30 d’agost de 2023 a
les 18:21
Actualitzat el
30 d’agost de 2023 a les
18:22
Va néixer fa 20 anys a Ullastrell, però en fa tres que va decidir abandonar el poble i marxar a viure a la muntanya. Es tracta del corredor Jan Ballbé, que acaba d’establir un nou rècord de velocitat en l’ascens i descens de la Pica d’Estats (3.143 metres). Va assolir el cim per la cresta Verdaguer. Es tracta del seu segon intent aquest any.
Ballbé només va necessitar 2 hores, 4 minuts i 19 segons per pujar i baixar del cim més alt de Catalunya. Va escollir l’itinerari habitual, el del refugi de Vall Ferrera, el més concorregut pels excursionistes que ascendeixen a la Pica d’Estats, una de les muntanyes més altes dels Pirineus, que es troba al límit geogràfic entre Espanya i França, d’una banda al Pallars Sobirà i de l’altra el departament francès de l’Ariège.
Ballbé ha rebaixat en 13 minuts l’anterior rècord, establert pel corredor terrassenc Pere Aurell. L’ullastrellenc va haver de cobrir una distància total de 14 quilòmetres, superant un desnivell positiu de 1.306 metres. Va completar la pujada en un temps d’1 hora i 17 minuts. Va esmerçar tan sols 47 minuts per fer la baixada des del cim.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
“Ens van anul·lar els resultats de la passada Mitja”
-
Esports
Tot o res per a l’Atlètic Terrassa al Pau Negre
-
Esports
Jornada de comiats al Club Egara: Mariona Girabent, Maialen García i Berta Muñoz
-
Esports
Nou jugadors de Terrassa disputaran la segona part de la Pro League
-
Esports
“Treballo cada dia per ser als Jocs de Los Angeles”
-
Esports
El CN Terrassa perd per penals contra el CN Sant Andreu i es queda sense final