Espanya bat Xile i jugarà la gran final de la Nations Cup femenina contra Irlanda
Tot i anar guanyant per 2 a 0 des del minut 7, les de Carlos García Cuenca han acabat patint davant les sud-americanes

- Espanya bat Xile i jugarà la gran final de la Nations Cup femenina contra Irlanda
ARA A PORTADA

- Jordi Guillem
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el 08 de juny de 2024 a les 22:10
Actualitzat el 09 de juny de 2024 a les 22:52
Torneig capicua per a la selecció espanyola femenina de hockey. Si dilluns, el combinat que prepara Carlos García Cuenca va debutar golejant per 5 a 1 Irlanda, aquest diumenge a les 19.30 hores es tornarà a veure les cares amb les irlandeses a l'Estadi Municipal de Hockey Martí Colomer de Terrassa.
En aquesta final de la Nations Cup no només estarà en joc el títol, sinó també la classificació per a la propera edició de la Pro League femenina, la competició de seleccions que reunirà els vuit millors equips del món en format de lligueta durant la temporada 2024-2025.
Espanya s'ha imposat per 2 gols a 1 a una voluntariosa i defensiva selecció xilena. Ho ha fet amb més problemes dels esperats, mentre que a la primera semifinal, Irlanda ha remuntat un 0 a 1 advers davant Nova Zelanda i s'ha acabat imposant per 2 a 1.
La selecció ha tingut una sortida fulgurant davant l'equip entrenat per Diego Amoroso. Només s'havien disputat tres minuts quan la madrilenya Alejandra Torres-Quevedo ha aprofitat un refús en un penal-córner, el primer de les espanyoles per allotjar la bola a l'escaire esquerre de la porteria defensada per Natalia Salvador. Sense temps per a una reacció de les xilenes, la seva companya del Club de Campo Begoña García ha fet el 2 a 0 en el tercer dels cinc penals que han provocat les locals.
Xile ha reaccionat al segon quart, per bé que no ha incomodat en excés una selecció espanyola que ha notat a les seves cames el pes d'haver disputat quatre partits en només sis dies. Després d'un parell de penals fallats per les xilenes, les col·legiades han demanat el video-arbitrate quan faltaven 46 segons per arribar al descans per confirmar un stroke contra les espanyoles. Denise Rojas Losada ha enganyat la portera María Tello, que ha sortit per intentar aturar el llançament, i ha situat un inquietant 2 a 1 a l'electrònic.
Notícies recomenades
-
Esports Golejada al Potsdam en l’estrena europea del CN Terrassa
-
Esports La Cursa Fanny Sallés tindrà més de 2.500 participants
-
Esports Jordi Robirosa repassa la seva àmplia trajectòria al Club Egara
-
Esports Espanya ja té rivals per a la Pro League
-
Esports Segona posició d'Arnau Bartés que reforça el seu lideratge
-
Esports Abel Balderstone va ser 22è a l’Europeu de contrarellotge