Tin, un mastí per protegir el ramat contractat per l'ADF Matadepera
Matadepera
La incorporació es fa després que en els últims mesos s’hagin patit diversos atacs
- Tin, un mastí per protegir el ramat contractat per l'ADF Matadepera
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de febrer de 2023 a
les 17:27
Actualitzat el
14 de juliol de 2023 a les
17:23
Tin. Aquest és el nom al qual respon el mastí que ha incorporat l’ADF de Matadepera. La seva missió serà la de protegir el ramat d’ovelles i cabres que pastura per les zones verdes del municipi per contribuir a la prevenció d’incendis forestal. El Tin acompanyarà a la resta de gossos d’atura habituals.
Aquesta nova incorporació s’ha fet després que en els últims mesos s’hagin patit diversos atacs per part de gossos. “No estem parlant de gossos abandonats” apunta el pastor Pau Garcia Freixa en declaracions a Matadepera.cat, que és l’encarregat del ramat, “són gossos perfectament identificats, els amos dels quals els deixen solts i en veure les ovelles i les cabres les ataquen. Un cop produït el mal, la sanció no arregla gran cosa i, en canvi, fa molt de mal als animals”.
El mastí passeja deslligat del ramat i bloqueja els atacs de possibles gossos que vulguin abraonar-se sobre el ramat, tot i que l’ideal és que hi hagi una labor de prevenció: “Els gossos han d’anar lligats”, continua en Pau, “allò de ‘no fa res’ és mentida, perquè davant d’un ramat, als gossos els surt l’instint caçador i si no està molt educat, s’hi tirarà al damunt”.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Matadepera
Música, esport i cultura per a la Festa Major de Matadepera
-
Matadepera
Honors al màrtir que dona nom al cim
-
Matadepera
El govern de Matadepera reclama a la Generalitat un cànon de residus més just
-
Matadepera
Veïns i oposició alerten del risc d’incendi per acumulació de troncs
-
Matadepera
Crisi de govern per una tala de pins il·legal a Matadepera
-
Matadepera
L’oposició de Matadepera segella un pacte amb una plataforma veïnal per revertir el polèmic model de residus