Nocions bàsiques de primers auxilis
Matadepera
Perico Freixa treballa en emergències sanitàries i és bomber voluntari. Considera que els primers auxilis s'haurien d'ensenyar a l'ESO com una assignatura obligatòria
- Terrassa aplegarà el millor tennis femení
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El Meteocat alerta de ruixats intensos aquest dimarts a la tarda i nit a Terrassa Arnau Fort
-
Terrassa TxT admet que el vot de Junts contra els decrets d'habitatge "ens ha incomodat moltíssim" Pilar Màrquez
-
Terrassa Francesc Mauri, meteoròleg de TV3, adverteix: “La Rambla no hauria suportat els 200 o 300 litres de Granollers” Arnau Fort
-
Publicat el
13 de març de 2024 a
les 19:17
Perico Freixa treballa des del 2009 en emergències sanitàries, una feina que defineix com la seva passió. Tot i això, la seva vocació des de petit era ser bomber, i ara exerceix com a voluntari.
Quan vas decidir que volies formar part del cos de bombers?
Ja als 13 anys em vaig apuntar per ser bomber voluntari al Parc de Matadepera, quan va obrir gràcies a la figura de Ramon Guimjoan. Primer vaig exercir com a ADF, "els grocs", i quan vaig tenir la majoria d'edat vaig fer un curs de 9 mesos tots els caps de setmana. És curiós, perquè aquest curs es va implantar tot just en la meva promoció, abans no s'havia de fer cap formació.
També imparteix classes de primers auxilis.
Sí, són uns coneixements necessaris i que haurien d'ensenyar-se a l'institut com a assignatura obligatòria. Els primers auxilis es coneixen més que fa 15 anys per exemple, però entre la població en general encara falta potenciar les nocions bàsiques, són unes habilitats que poden salvar vides.
Quins són els coneixements bàsics de primers auxilis que hem de saber?
Sembla fàcil, però és important saber trucar al 112 davant d'un incident, és imprescindible. I sobretot, saber donar les indicacions pertinents als serveis d'emergències perquè arribin a on estàs. Això garanteix l'eficàcia de l'ambulància.
Davant d'un foc, per exemple, si s'estén per tot l'habitatge, hem de tancar-nos en una habitació i estendre tovalloles humides per sota de la porta. I a partir d'aquí, esperar que arribin els serveis d'emergències.
Finalment, si una persona es troba malament hem de saber com ajudar-la i seguir els protocols. Si una persona te mal de pit que irradia cap al braç, segurament es tracta d'un atac de cor. Amb calma, trucar al 112 i realitzar les maniobres de reanimació cardiopulmonar. Si està conscient, hem de preguntar si es pren medicació o si pateix malalties. És vital.
També és necessari saber que no hem d'intentar atendre a algú si no sabem com fer-ho. Podem fer més mal que bé. Davant d'un accident de trànsit, per exemple, no hem de moure a la persona ferida. És important respectar els protocols per afavorir l'eficàcia dels serveis sanitaris.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Matadepera
Matadepera recupera la “T” del seu cartell
-
Matadepera
La Ronda de Matadepera celebra les 40 edicions
-
Matadepera
Tancat fins divendres l’aparcament del Coll d’Estenalles
-
Matadepera
Comença la Festa Major de Matadepera
-
Matadepera
Música, esport i cultura per a la Festa Major de Matadepera
-
Matadepera
Honors al màrtir que dona nom al cim