ARA A PORTADA
-
Terrassa El record d’una adolescència marcada per la por: “No tenia cap amic perquè no podia explicar que m’agradaven els homes” Alejandro García
-
Terrassa El bomber enverinat a Manresa va estar al parc de Terrassa durant diversos anys Jordi Guillem
-
Terrassa Meritxell Lluís, candidata de Junts per Terrassa: "Confiem que a mitjan 2027 ja es puguin entrar llicències d’obres a Els Bellots II" Pilar Màrquez
-
-
Pocs personatges com l'ambaixador Trillo resumeixen el que és, ha estat sempre i seguirà essent pels segles dels segles l'essència de la casta hispana. Una combinació poc refinada però eficaç d'arrels franquistes, de militarisme "de boquilla" i de despatx, d'espanyolisme desencaixat i de capitalisme extractiu i cínic, tot això adobat amb una absoluta convicció d'haver nascut per governar aquest gran país des de la capital, com si fos un "cortijo". Això és Trillo, en la seva forma més grollera i matussera, amb una cara dura infinita i la seguretat que li atorga saber que és el guardià de poderosos secrets i discretes connexions entre totes les facetes de la casta que arruïna, ofega i maltracta aquest país. El seu nom, per suposat, és intercanviable amb molts altres personatges, amb grans famílies populars i socialistes, que òbviament se situen un graó per damunt de les corresponents castes autonòmiques on s'ha reproduït el model de vassallatge i extracció de diners i recursos de tota mena. El secret, per suposat, és fer-ho sempre amb la màxima naturalitat, com si fos per dret diví, i teixir una sòlida xarxa que serveixi de coixí si algun dia s'obre alguna crisi. Com la de l'avió Yak-42, una de les grans infàmies de les infinites que hem vist en els darrers vint anys, infàmies impunes, que generen agudes inflamacions socials i després passen pel sedàs de la indiferència, perquè mai, mai, no ens plantegem canviar de veritat res. El país està acostumat a ser com és, i això val fins i tot per a Catalunya, en la qual el vent de la independència sembla de canvi, però no ho és tant, ni de bon tros. L'obscenitat dels Bárcenas, els Trillos, els Pujols i tota la llarga llista de personatges i nissagues familiars és vista amb naturalitat i pessimisme: fa tants segles que anem tirant així que ja no se'ns acut que podríem canviar-ho sense necessitat de fer cap revolució bolxevic ni assaltar cap Bastilla. Ens perden les grans revolucions i encara ens perd més la desídia i la indiferència generalitzades, la incapacitat de passar de la indignació als fets, fent neteja prèviament. Tot acaba a la barra del bar o a la tertúlia televisiva. Així, personatges com Trillo tenen el seu quadre assegurat a la galeria de retrats d'il·lustres patricis servidors de la pàtria. Mentrestant, discutim sobre les cavalcades...
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Altres opinions
- El Canyut, els futbolistes i en Warhol Jordi Flores
- “Vuelve la burra al trigo” Ramon Bosch
- De tot fa cinquanta anys Salvador Cardús Ros
- L’orgull de viure sense demanar permís Nieves García Aguilera
- Menjadors escolars: la pròrroga en safata
- L’aeroespacial és el sector de les oportunitats per a la indústria Jordi Voltas
- L'ambaixador · Opinió · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.