ARA A PORTADA
-
Terrassa El record d’una adolescència marcada per la por: “No tenia cap amic perquè no podia explicar que m’agradaven els homes” Alejandro García
-
Terrassa El bomber enverinat a Manresa va estar al parc de Terrassa durant diversos anys Jordi Guillem
-
Terrassa Meritxell Lluís, candidata de Junts per Terrassa: "Confiem que a mitjan 2027 ja es puguin entrar llicències d’obres a Els Bellots II" Pilar Màrquez
-
-
El saben aquél?" Hi havia un almirall que era el número dos del Caudillo, un home que era tant de missa, tant de missa, que va pujar al Cel amb cotxe… Fa gràcia? Poca. I a sobre, per a gent nascuda a partir del 1975, té poc sentit, el mateix que fer un acudit sobre algun rei medieval o un emperador romà… Coses del passat. Tanmateix, a Espanya, no pots fer broma sobre Carrero Blanco, aquell militar que ETA va assassinar, vés a saber si amb la col·laboració d'alguns serveis secrets… Ja tenim una edat, o sigui que fem memòria: amb la seva mort, que no seré jo qui lamenti hipòcritament, va obrir-se el camí cap al final del franquisme i la transició democràtica. Doncs bé, fer acudits sobre aquell atemptat et pot sortir caríssim a l'Espanya del 2017. Poca broma. Cassandra, una noia de Múrcia, que publicava al Twitter acudits d'humor negre (com el de Zapata), ja sap de què va: l'amenacen amb dos anys i mig de presó, tres de llibertat vigilada i vuit d'inhabilitació. Tot per uns acudits que sí, eren d'un gust més aviat dubtós, com tot l'humor groller i barroer del món, però que no eren més que simples acudits. I quin és el problema? Ai, el problema! El seu delicte és humiliació envers les víctimes del terrorisme. No, no és broma. Absolutament seriós: a Espanya, per fer un acudit sobre Hitler et poc caure el pèl. Ah, que no va ser víctima del terrorisme, per desgràcia, sinó del diabòlic comunisme? Doncs res, posem que de Heydrich, un dels promotors de l'Holocaust, assassinat a Praga en un atemptat. Terrorista? Potser sí. Però qui ho lamenta, que no sigui nazi? Considerar víctima Carrero Blanco és similar. Víctima, sí. A l'Espanya del 2017, el número dos del franquisme resulta que va ser, per a la fiscalia que està a les ordres del govern espanyol, una víctima del terrorisme. I fer acudits sobre les víctimes és lleig, sí, clar que sí, però catalogar l'ajudant i hereu de Franco com a víctima… En fi. El país dóna per al que dóna. Cassandra ja ho ha descobert. Millor que faci broma sobre els republicans enterrats al Valle de los Caídos o al voral de qualsevol carretera. Tampoc no seran acudits de bon gust, però segur que no li passa res.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Altres opinions
- El Canyut, els futbolistes i en Warhol Jordi Flores
- “Vuelve la burra al trigo” Ramon Bosch
- De tot fa cinquanta anys Salvador Cardús Ros
- L’orgull de viure sense demanar permís Nieves García Aguilera
- Menjadors escolars: la pròrroga en safata
- L’aeroespacial és el sector de les oportunitats per a la indústria Jordi Voltas
- Poca broma amb Carrero Blanco · Opinió · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.