ARA A PORTADA
-
Terrassa El record d’una adolescència marcada per la por: “No tenia cap amic perquè no podia explicar que m’agradaven els homes” Alejandro García
-
Terrassa El bomber enverinat a Manresa va estar al parc de Terrassa durant diversos anys Jordi Guillem
-
Terrassa Meritxell Lluís, candidata de Junts per Terrassa: "Confiem que a mitjan 2027 ja es puguin entrar llicències d’obres a Els Bellots II" Pilar Màrquez
-
-
ILLET, Montull i Aguirre. Un còctel potent. En un mateix dia (el 8 de març, el de la dona, que bàsicament serveix per constatar que en realitat no avancem gens ni mica) es fa evident que això de la corrupció està enquistat i no té remei. Cops al pit, els que vulguem. Mentides i hipocresies, a cabassos. Però, al capdavall, res. La normalitat de les grans elits político-econòmiques, a escala nacional i estatal, és la corrupció. Normalitat vol dir exactament això: normalitat. El judici de l'època Millet i les hipòcrites i farisaiques reaccions dels que van parar la mà són d'antologia: ho sabien ells i ho sabia tothom, però a veure qui aturava tot allò. Qui? Al final, algunes persones modestes, honestes i valentes (i desenganyades) que van posar en marxa la maquinària de la justícia. Mereixen un monument, però acostumen a tenir no un homenatge, sinó un càstig. L'exregidora de Torredembarra, per posar-ne un exemple. El sistema premia la barra de persones com Aguirre (per no insistir més en les glorioses reaccions al cas Millet), que no té manies a dir que no li constava cap mena de corrupció i que ella estava molt enfeinada fent hospitals. Ens escandalitzem, sí, però tot queda aquí, en una foguerada repetida i repetida fins que ens cansem, que és el que passarà. Com a Itàlia: hi ha un dia que veus normals les coses més anormals. T'hi acostumes. Formen part del paisatge, del karma dels països, i vas fent. Espanya i Catalunya necessiten una catarsi de veritat, però el més probable és que no la tinguin mai. Estem condemnats a repetir el judici del cas Millet, Pujol, Gürtel, Púnica i els que facin falta pels segles dels segles. En realitat no hi ha cap mena de voluntat de resoldre res, només de fer-ho veure i passar pàgina. A sobre, a la majoria dels ciutadans ja els està bé: la veritat és que ho accepten, encara que remuguen una mica. La solució Rajoy (que és, amb altres paraules, la mateixa de Puigdemont i altres, de la major part de partits) és que cal mirar al futur i no al passat. I, apa, tots contents: el futur està net perquè no han tingut temps d'embrutar-lo, que tot arribarà.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Altres opinions
- El Canyut, els futbolistes i en Warhol Jordi Flores
- “Vuelve la burra al trigo” Ramon Bosch
- De tot fa cinquanta anys Salvador Cardús Ros
- L’orgull de viure sense demanar permís Nieves García Aguilera
- Menjadors escolars: la pròrroga en safata
- L’aeroespacial és el sector de les oportunitats per a la indústria Jordi Voltas
- Corrupció per "saecula saeculorum" · Opinió · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.