ARA A PORTADA
-
Terrassa El record d’una adolescència marcada per la por: “No tenia cap amic perquè no podia explicar que m’agradaven els homes” Alejandro García
-
Terrassa El bomber enverinat a Manresa va estar al parc de Terrassa durant diversos anys Jordi Guillem
-
Terrassa Meritxell Lluís, candidata de Junts per Terrassa: "Confiem que a mitjan 2027 ja es puguin entrar llicències d’obres a Els Bellots II" Pilar Màrquez
-
-
La consigna és discreció. Que no es noti massa que a Espanya hi ha un rei. Perfil baix, que no estan els temps per a gaires bromes. De manera que els primers mil dies del rei Felipe VI (amb "e", sí) no han estat gairebé ni esmentats ni celebrats, llevat d'alguns mitjans monàrquics, que fan sempre salivera davant de qualsevol oportunitat de posar-se als peus (a l'estil catifa) dels monarques. Com deia un d'aquests mitjans aficionats al piloteig: "Mil días en el Trono de una de las monarquías más antiguas del mundo". Els ha faltat arrodonir la frase amb "en la nación más antigua del mundo" i ja hauria estat rodó del tot. Tanmateix, la pregunta que qualsevol republicà o monàrquic s'hauria de fer és més aviat incòmoda: ah, però de veritat tenim rei? Acompanyada d'una derivada: i què fa, exactament? La resposta ja ha estat dictada als mitjans del règim: el monarca es dedica a consolidar la "normalitat institucional" i a preparar sis viatges internacionals, sis, ostres, tu, quina feinada, una vegada ha tancat (ben gloriosament, tot s'ha de dir) el petit problema de la germana i el cunyat i ha aconseguit que molta gent s'hagi oblidat de les aventures (econòmiques, no de faldilles) del pare. Èxit rotund, inqüestionable. Ens ho hem empassat tot, senceret, i sense protestar massa. Som uns súbdits fantàstics, l'enveja de qualsevol monarquia. Però, com que no és prudent abusar-ne, ens han receptat una temporada més de rei invisible, inodor, insípid i inaudible. Discreció i més discreció, acompanyada de tant en tant d'algunes fotos guais, entranyables, enrotllades, que ajuden a calmar els fogots del republicanisme. Mentrestant, ens fan saber que, tot sigui per la pàtria, el monarca està disposat a contribuir a la recuperació econòmica i a afrontar el desafiament català. No ens diuen com, però ja ho sabem: amb discreció. És la millor manera de dissimular la gran veritat: que tot és façana simbòlica, buida, i que no serveix per a res de res. Però és tan guapo i ben plantat, i a sobre fa tan po-ca nosa... (www.joanrovira.blogspot. com)
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Altres opinions
- El Canyut, els futbolistes i en Warhol Jordi Flores
- “Vuelve la burra al trigo” Ramon Bosch
- De tot fa cinquanta anys Salvador Cardús Ros
- L’orgull de viure sense demanar permís Nieves García Aguilera
- Menjadors escolars: la pròrroga en safata
- L’aeroespacial és el sector de les oportunitats per a la indústria Jordi Voltas
- El rei dels mil dies · Opinió · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.